Avatar billede renelp Nybegynder
07. januar 2005 - 21:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan beskrive og dokumentere en hjemmeside

Hvordan kan man beskrive og dokumentere en hjemmeside, findes der metoder eller værktøjer der kan anbefales?
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
07. januar 2005 - 22:37 #1
lytter lige med
Avatar billede miss-g Seniormester
08. januar 2005 - 02:50 #2
Er det en opgave?

Beskrive, det er jo noget med funktioner, målgruppe, farvevalg, billeder/grafik...

Dokumentere....hm, kunne bedre forstå ordet ´argumentere´ i denne sammenhæng.

Du må nok skrive hvem der skal have beskrivelsen og dokumentationen? Hvis det er til en programmør som skal programmere sitet er det jo en anden sag....
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
08. januar 2005 - 02:53 #3
du kan beskrive ud fra farver, opbygning, sproget, hvor du bruger en formel til at regne sværhedsgrad osv ud, derudover er der noget med gestalt lovene hvilket er delt op i fire punkter, lukkethed, nærhed, lighed og forbundenhed og til sidst noget med bruger venligheden, om den er bygget til den målgruppe man søger, og der henter du alt det ovenstående informationer ind i beskrivelsen, og til sidst en konklusion af det

tror det er alt
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
08. januar 2005 - 02:55 #4
der var lige to natte luskere :)
Avatar billede popsy Novice
08. januar 2005 - 03:05 #5
Hmm, det kan vel forstås på flere måder?

Hvis man laver en dokumentation (iflg. min ikke afsluttede uddannelse) drejer det sig vel mest om at gøre det nemt for den der overtager projektet efter en selv.

Det betyder vel at opbygningen af hjemmesiden skal beskrives, evt. det program den bygges i, backuprutiner osv. Det er sådan jeg forstår ordet, men jeg får sq osse tit skyld for at være pokkers ensporet :D
Avatar billede renelp Nybegynder
08. januar 2005 - 09:54 #6
Jeg forstiler mig en beskrivelse (evt. grafisk) af sitets hiraki, opsætningen af databasen, knappe funktioner og som miss-q skriver til programmører men beskrivelsen skal også kunne forstås af ikke it kyndige. Jeg var interreserede/nyskerig om der bliver brugt nogen former for "standardiserede" dokumentations værktøjer eller går det på bedste beskub fra kravsspecifikation til færdig site?
Avatar billede renelp Nybegynder
11. januar 2005 - 18:21 #7
Havde håbet på lidt standard dokumentation - but anyway