Avatar billede careteam Juniormester
07. januar 2005 - 16:43 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Genindlæsning af registreringsdatasen

Jeg havde fundet en mulig løsning på et problem på et websted. Det bestod i at slette et par linier i registreringsdatabasen. Det har jeg gjort så tit uden peoblemer, men efter sletning kan maskinen ikke starte windows op, heller ikke ved tryk på "F8", alle muligheder er afprøvet. er der ikke noget med at der til enhver tid ligger enbcakup af registreringsdatabasen, sådan at jeg via DOS, kunne kopiere den gamle over i den nye ?. Dette kunne måske redde mig fra at skulle formatere/geninstallere.
Avatar billede gratis Nybegynder
07. januar 2005 - 17:06 #1
Avatar billede serverservice Praktikant
07. januar 2005 - 17:08 #2
med på en lytter , virker det ?
Avatar billede hcma Novice
07. januar 2005 - 17:08 #3
får du en fejlmelding ?
Avatar billede careteam Juniormester
07. januar 2005 - 18:46 #4
Spændende artikel, men hvordan starter jeg Recovery Console, på en maskine med NTFS, og jeg har kun Fat32 Win98 bootsisk ?
Avatar billede gratis Nybegynder
07. januar 2005 - 19:50 #5
taget fra linket jeg lagde:.

1.    Insert the Windows XP startup disk into the floppy disk drive, or insert the Windows XP CD-ROM into the CD-ROM drive, and then restart the computer.
Click to select any options that are required to start the computer from the CD-ROM drive if you are prompted to do so.
2.When the "Welcome to Setup" screen appears, press R to start the Recovery Console.
bootdiske til xp ka du hente på bootdisk.com, men det er en del kvikkere at boote fra cd'en...
Avatar billede hcma Novice
07. januar 2005 - 20:18 #6
Avatar billede serverservice Praktikant
07. januar 2005 - 20:45 #7
->careteam har du ikke en windows xp cdrom, ?så skla du udføre denne kommando fra kør: d:\i386\winnt32 /cmdcons    , hvor d: er dit cdromdrev , så får du recovery console som startup mulighed.
Avatar billede milter Ekspert
07. januar 2005 - 21:08 #8
Kan du bruge noget herfra:

http://www.aade.com/XPhint/XPrecovery.htm
Avatar billede careteam Juniormester
12. januar 2005 - 21:50 #9
Ingen af rådene har hjulpet, men det er nu mest fordi når jeg booter på XP, CDén starter den op med at kopiere en masse filer til HDD, for derefter at komme med en "blå skærm", så jeg får slet ikke mulighed for at komme til en DOS prompt.
Er der nogen der ved hvor jeg kan få en diskette der kan boote til c: i NTFS ?
Avatar billede serverservice Praktikant
12. januar 2005 - 22:33 #10
Der findes ikke rigtigt noget freware som kan noget .....brug dog Recovery console , som vi allerede har fortalt hvordan du installerer- ok?
Avatar billede careteam Juniormester
12. januar 2005 - 22:35 #11
Jeg må være dum. Jeg kan IKKE på nogen som helst måde komme så langt i opstartepsocessen, hverken fra CD eller HDD at jeg har mulighed for at komme til hverken Windows eller en DOS prompt. Kan du forklare mig hvordan jeg så installerer recovery consollen ?
Avatar billede serverservice Praktikant
12. januar 2005 - 22:40 #12
Du installerer den fra "kør" i windows , så får du muligheden for at vælge den ved startup.
du udfører denne kommando fra kør: d:\i386\winnt32 /cmdcons    , hvor d: er dit cdromdrev , så får du recovery console som startup mulighed
Avatar billede careteam Juniormester
12. januar 2005 - 22:46 #13
ØV, prøv lige at læse linie 4 i mit første indlæg, der står  "maskinen ikke starte windows op, heller ikke ved tryk på "F8", alle muligheder er afprøvet". Hvordan vil du foreslå at jeg kommer ind i Windows ?
Avatar billede serverservice Praktikant
12. januar 2005 - 22:53 #14
nå , sorry have ikke fået læst hele spm. siden sidst - så må vi finde ud af hvad det er for en fejl du får og rette den - hvad skriver den når du booter på din windows cd?
Avatar billede careteam Juniormester
12. januar 2005 - 22:55 #15
Jeg vender tilbage fredag da jeg ikke har tid før med et svar. Tak for hurtig tilbagemelding
Avatar billede careteam Juniormester
19. januar 2005 - 21:52 #16
Efter af have prøvet igen og igen uden held, smed jeg disken i en anden PC med samme bundkort o.s.v, og tro det eller ej, nu kører den som den skal. Det viser sig at der simpelthen er opstået en fejl i enten bundkort eller processor, sådan lige samtidigt med at jeg slettede de 3 linier i registreingsdatabasen og genstartede.
Avatar billede careteam Juniormester
19. januar 2005 - 21:53 #17
Jeg vil gerne give gratis point, fordi han var først, men der er ikke nogen "accepter" boks hvor man kan vælge hvem der skal have point ??
Avatar billede gratis Nybegynder
20. januar 2005 - 07:44 #18
godt du fik det til at virke :) jeg samler ikke på point,så dem snupper du bare selv.
Avatar billede serverservice Praktikant
20. januar 2005 - 15:38 #19
samme her
Avatar billede serverservice Praktikant
29. januar 2005 - 12:00 #20
så tag dine point tilbage ved at acceptere dit svar *S
Avatar billede careteam Juniormester
29. januar 2005 - 12:22 #21
Jeg vil gerne igen sige at der IKKE er nogen "accepter" boks når jeg har logget mig ind og kigger på spm. Så det er IKKE muligt for mig at acceptere.
Avatar billede hcma Novice
29. januar 2005 - 12:27 #22
careteam >>  prøv at hoppe helt ned til venstre -> marker dit navn -> tryk på accepter