Avatar billede coolmunk Nybegynder
06. januar 2005 - 14:36 Der er 13 kommentarer

Iconer i foretruken fra en eller anden søgemaskine

Jeg har fået nogle iconer i min foretruken mappe, bla. cool stuff osv. Hvordan fjerner man dem når man ikke kan komme til at slette den ved markering og så delete, og hvis man kan slette dem...hvordan undgår man så de kommer igen.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. januar 2005 - 14:39 #1
Prøv fra fejlsikker tilstand (<F8> under opstarten)
Avatar billede coolmunk Nybegynder
06. januar 2005 - 15:03 #2
Tak for forslaget, men kan ikke komme til at se dem i fejlsikkert tilstand. Men ellers tak for hjælpen
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. januar 2005 - 15:06 #3
Må jeg spørge - er der risiko for, at maskinen er inficeret med vira eller spyware og det nu er derfor den driller ?
Avatar billede coolmunk Nybegynder
06. januar 2005 - 15:11 #4
Jeg har prøvet med ad-aware om den fangede dem, men nej. Men jeg kan da godt snuppe et skærmbillede så du kan se hvad der er for noget jeg tumler med, så kan jeg smide det via mail eller msn hvis du har det. Min mail er coolmunk@hotmail.com som også er msn.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. januar 2005 - 15:14 #5
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. januar 2005 - 15:41 #6
Har modtaget skærmskud *S*

Prøv i stedet for at åbne mappen "Foretrukne", at åbne menuen "Foretrukne".
Øverst > klik på "Arranger foretrukne" > maker den genvej/mappe du ønsker at slette og tryk på knappen slet.

Hvis det ikke virker kan du prøve at genstarte uden dit netværkskabel isat. Det MÅ kunne la' sig gøre  ;-)
Avatar billede coolmunk Nybegynder
06. januar 2005 - 15:47 #7
Jeg kan ikke komme til at markere dem i foretruken mappe, for der er kan man ikke se dem. Men prøver lige den med netværkskablet... ;o) TAK
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. januar 2005 - 16:06 #8
Hvis det ikke virker med en markering efterfulgt af Delete, så prøv med et højreklik > Slet.
Hører jo naturligvis gerne hvordan det går :-)
Avatar billede coolmunk Nybegynder
06. januar 2005 - 16:37 #9
Jeg kan desværre ikke komme af med dem.....PIIIIS
Avatar billede peter_e Nybegynder
06. januar 2005 - 16:51 #10
Det lyder da som noget hijack fidus? Proev at koere hijackthis.exe og lad de super dygtigt virus experter herinde kigge loggen igennem.
Avatar billede coolmunk Nybegynder
06. januar 2005 - 16:56 #11
Hvor får jeg fat i den ???
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. januar 2005 - 17:37 #12
Hent og gem denne engangsscanner på dit skrivebord - vent med at køre den, KUN gemme.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Gå derefter ind her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm og hent Spybot, Ad-Aware og HijackThis (KUN gemme)

Udfør følgende:

Åbn en mappe, (lige gyldigt hvilken) klik i menuen øverst oppe på Funktioner > Mappeindstillinger > fanebladet Vis
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler" (bare klik <Ok> til en eventuel advarsel)
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper"
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper", tryk Ok og luk mappen.

Afbryd din Internetforbindelse (fysisk - stikket ud)

Genstart i fejlsikker tilstand (tryk på <F8> når maskinen starter op, lige inden den begynder at indlæse Windows) og kør nu virus-scanneren fra Kaspersky som du hentede i starten (måske skal du trykke på knappen <Kør> i en "åbn-fil advarsel" fra Windows) og klik derefter på knappen <Unzip>. Nu pakker programmet sig ud til C:\Kaspersky og du skal klikke på knappen <Ok> når det er udpakket, hvorefter programmet starter.
Sæt flueben i følgende:
<Memory>, <Starup Folders>, <Drive>, <Registry>, <System Folders> og <Services>
Sæt prik i følgende:
<All Local Drives> og <Scan All Files>
Klik nu på knappen <Scan Clean>

VIGTIGT:
Noter dig hvilke filer scanneren finder, hvor den finder dem og hvad den gør med dem.

Derefter genstarter du normalt og gennemfører nedenstående:

Installer og kør Spybot og Ad-Aware, opdater online, scan, sæt flueben i de ting programmerne finder og afhjælp de valgte problemer, genstart.
Opret en ny mappe på skrivebordet og læg HijackThis-filen i den (programmet skal køres inde fra mappen). Kør HijackThis, scan, gem loggen og kopier HELE indholdet af den herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis - det kan skade mere end det gavner.

Manual for installation og brug af HijackThis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. januar 2005 - 00:24 #13
Kommer der en log ?