Avatar billede ey Nybegynder
06. januar 2005 - 14:00 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Stor Word fil sløver Word

Jeg sidder med en Word fil på 422 sider. Samtidig sidder jeg og arbejder med en anden Word fil på et par sider, men så snart den store fil er åben, bliver min computer simpelthen så skide sløv (I Word).

Hvis jeg skriver kan der gå 1-2 min. inden der sker noget. Kan jeg gøre noget så dette ændres, skide irriterende da jeg fx var til eksamen i går...

Jeg sidder med en computer på 1,7 gh og 512 mb ram.
Avatar billede jkrons Professor
06. januar 2005 - 14:09 #1
Når du åbner den store Word fil indlæses hele denne i RAM. Det optager nok en hel del plads der. Samtidigt skal Word håndtere denne store fil samtidigt med den anden. Det du evt kan gøre er at slå al baggrundopdatering fra. Desundenh bør du nok slå automatisk gem osv fra også.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
06. januar 2005 - 14:11 #2
I Funktioner, Indstillinger, Gem kan du fjerne hakkerne om at gemme sikkerhedskopi mm. Nåske det kunne hjælpe
Avatar billede tjaz Nybegynder
06. januar 2005 - 14:12 #3
Hvis du har et program som kan lave filen med de 422 sider om til pdf så overvej om det ikke var værd at vente på at den får lavet en pdf fil. Så har du muligheden for at køre de 2 dokumenter i hver sit program.
Avatar billede ey Nybegynder
06. januar 2005 - 14:13 #4
Jeg har netop lavet den om fra en pdf fil til en Word for at have bedre kopierings muligheder jo!!

Hvor slår jeg al baggrundsopdatering fra henne?
Avatar billede jkrons Professor
06. januar 2005 - 14:14 #5
Funktioner - Indstillinger. Der er flere steder noget der handler om "baggrund"
Avatar billede tjaz Nybegynder
06. januar 2005 - 14:18 #6
ey -> det melder historien jo ikke noget om ... men hvorfor? ... det kan da fint lade sig gøre at kopiere tekst fra en pdf fil (især hvis det er en du selv har lavet så der ikke er copyright protection på filen, som jeg en gang rente ind .. hvordan det så end kan lade sig gøre :)).
Avatar billede ey Nybegynder
06. januar 2005 - 14:31 #7
Grunden er, at der i den originale pdf fil er brugt en venstre margin hvor der står stikord i, så hvis jeg kopiere dette og sætter ind i et Word dokument, så ødelægger den hele Word filen fordi den begynder på spalter...

Noget jeg kan gøre ved dette?
Avatar billede tjaz Nybegynder
06. januar 2005 - 14:46 #8
Hmm ... ikke umiddelbart uden at det kommer til at tage en evighed ... (så skal det være hvis der er en eller andet som kan et trick som jeg ik kan :D)
Avatar billede ey Nybegynder
06. januar 2005 - 14:47 #9
Øv, det er noget skidt, skal have det til at virke, det vil spare mig for en masse tid til eksamen...
Avatar billede tjaz Nybegynder
06. januar 2005 - 15:06 #10
(Det her nok en dårlig løsning, men...)

I word ligger der en funktion der gør at du kan gemme dit dokument som html ... prøv at brug den og se hvordan det kommer til at se ud ... så skal du godt nok se filen i din browser i stedet for word eller et andet tekstprogram ... du er dog stadig i stand til at søge i dokumentet (ctrl + b) og mener også den tager links med til overskrifter fra en evt. indholdsfortegnelse.

Husk jeg sagde til at starte med at det MÅSKE er en dårlig løsning men det kan vel ikke skade at prøv ;)
Avatar billede hcma Novice
06. januar 2005 - 15:45 #11
prøv at gemme din 422-sider fil, MEN når du gemmer skal du vælge "Gem som" og så gemme under samme navn. Måske hjælper det.
Avatar billede ey Nybegynder
23. januar 2005 - 21:09 #12
Jeg har ikke rigtig fundet nogen løsning på mit problem. Lukker her!!
Avatar billede ey Nybegynder
23. januar 2005 - 21:09 #13
Hvis i lige kunne smide et svar...
Avatar billede hcma Novice
23. januar 2005 - 22:13 #14
hvis der ikke var noget som hjalp, lægger du bare selv et svar og accepterer det efterfølgende, så kan få dine point tilbage.
Avatar billede ey Nybegynder
03. juni 2005 - 09:00 #15
Lig venligst et svar!!
Avatar billede ey Nybegynder
11. juli 2005 - 23:13 #16
Svar!!