Avatar billede galthen Nybegynder
05. januar 2005 - 20:33 Der er 16 kommentarer

Optimering til google

Hej

Er der nogle som kender en god guide til optimering til søgemaskiner og især google.com
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. januar 2005 - 20:35 #1
denne kan sikkert hjælpe dig..?
http://eksperten.dk/artikler/23
:O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. januar 2005 - 20:35 #2
ps: hvis det virker, så giv bufferzone point.O)
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. januar 2005 - 20:39 #3
der er flere om samme emne. Læs og spørg hvis derer noget du ikke lige forstår

http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
05. januar 2005 - 20:45 #4
Her står der en masse artikler og guider til Søgeoptimering og hvordan man kommer på de forskellige sogefunker. Der står f.eks. også en masse gode råd om hvilke søgeord der bliver brugt mest f.eks.
http://www.joyzone.dk/sw149.asp
Avatar billede galthen Nybegynder
05. januar 2005 - 20:58 #5
Super... Jeg skal lige have læst det hele igennem.
Vi I om google læser tekst i <!-- --> Klammer.
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
05. januar 2005 - 21:16 #6
Du kunne også læse på vores side http://www.solutions2buy.dk/seo-guide.html - sitet er nr. 1 på "søgemaskineoptimering" og nr. 2 på SEO guide ud af 2.810.000 resultater, så et eller andet må vi gøre rigtigt :-D
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
05. januar 2005 - 21:25 #7
galthen Jeg vil mene at det gør den ikke.
Men mange af de artikler henviser meget til meta tags. Og det er ikke fremtiden for søgeninger. Mange går mere og mere over til H søsninger og indholds søgninger.
altså f.eks. <h1>omkring skrive overskrifter giver point.
Avatar billede galthen Nybegynder
05. januar 2005 - 22:08 #8
Det er fordi jeg har lagt mærke til at når man laver en flash fil skriver den i den tilhørende html fil sådan her.

<!--Text in the movie-->
<!--Tekst i flash filen-->

Så jeg tænkte at det måske var til søgemaskinerne.
Avatar billede galthen Nybegynder
05. januar 2005 - 22:35 #9
Bufferzone

Jeg har læst denne igennem
http://www.eksperten.dk/artikler/136

God artikkel. Jeg har lige et spørgsmål doorway/hallway sider.
Ikke om hvordan disse sider skal være, men hvordan man får google til at finde dem. Jeg mener det er jo ikke brugerene som skal se dem men robotterne.

Det hele er til denne side: timekiller.com
Den er dynamisk og indtil idag har der intet søgemaskine optimering været på.
Nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at gøre netop denne side bedre optimeret.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. januar 2005 - 22:52 #10
Her er lidt forklaring nødvendig:

I gamle dage (og for nogen SEO folk stadigvæk) er en doorway side noget man KUN præsentere for søgemaskinen. DVS. man cloaker og måler på IP adressen, når en side forespørgse måles om det er en bruger eller en søgemaskine. Er det søgemaskinen præsenteres doorway siden, er det brugeren ses en anden side. Dette er dog en smule farligt, da deter blevet brugt til at snyde søgemaskinerne med og derfor kan søgemaskinerne ikke ret godt lide den slags og straffer ofte når/hvis de finder ud af at du laver den slags.

I min verden er en door/hallway side en hybrid/kompromis. Den er lavet primært til søgemaskinerne, men brugerne må også godt se den, de vil nok synes at siden erskrevet dårligt (dårligt/unyanceret dansk). I virkelig kan du sige at jeg laveren linkstruktur, så alle sider kan findes med max 3 klik. Disse sider optimere jeg så til hvert deres søgeord.

Du kan her se et eksmpel på en side derer optimeret til ordet webpromotion

http://www.bufferzone.dk/webpromotion.htm

Som du kan se er der linkettil denne side fra forsiden og den linker videre ind i sitet. Du kan skjule linkene på forskellige måder, men jeg vil ikke anbefale at du gør det.

Mht timekiller.com så kikker jeg lige på den og vender tilbage
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. januar 2005 - 23:04 #11
Hoved problemet (i forhold til en søgemaskine, ikke i forhold til sitet eller brugerne) er mangel på tekxt, og dermed mangel på indhold.

Siderne indeholder MEGET kode. Det er med til at fortynde den vægt teksten (og dermed indholdet) har

I har mange søgeord i jeres META. Generelt bør du ikke have søgeord i meta du ikke også genfinder PROMINENT i teksten. Keyword shuffeling nedsætter bare værdien af de søgeord der er og hvis ordene heller ikke findes på siden kan det blive betragtet som spam.

I kan overveje følgende

Indføj mere tekst på siderne. Placer denne tekst først på siden kodemæssigt. Sørg for at teksten på de enkelte sider matcher søgeordene i meta og koncentrer jer om 1 til max 3 søgeord pr side. Hver side optimeres kodemæssigt til det valgte søgeord.

Skaf links med arme og ben, stjæl, snyd, bed, fedt, betal, true dig til dem, gør hvad der overhoved kan. Underskriv gæstebøger, læg links i de fora der tillader dette, få alle vennerne til at linke, få alle leverandøre, samarbejdspartnere, osv osv. hvis du har mange links, så behøver du ikke gøre ret meget ud af det andet. Dette er det vigtiste for google. I dette værktøj kan du kontrollere din linkpopularitet

http://www.marketleap.com/publinkpop/default.htm

Arbejdt på denne, så skal du bare se, men deter et kontinuerligt arbejde da gæstebogslinks forsvinder igen, fora ligeså
Avatar billede galthen Nybegynder
05. januar 2005 - 23:12 #12
Okey.. Takker :)

Problemet er at indholdet indsendes af brugere, som selvfølgelig ikke tænker på søgemaskiner ;)
Men er der en måde hvor jeg f.eks kan optimere forsiden, uden at den skal ændres helt vildt. Der er jo ikke ligefrem plads til at meget tekst.

Det hjælper vel ikke at skrive en masse tekst i toppen i font -10/white så brugerene ikke kan se det.
Avatar billede galthen Nybegynder
05. januar 2005 - 23:14 #13
Siden har ca. 40 refferencer fra søgemaskiner i timen.
Men 80%/90% af disse søgninger er med ordet "timekiller"
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. januar 2005 - 23:14 #14
Det hjælper vel ikke at skrive en masse tekst i toppen i font -10/white så brugerene ikke kan se det.>dette må du endelig ikke gøre, det kaldes Hidden tekst, og det straffes prompdt.

Du kan kikke på <NOFRAMES>, <NOSCRIPT> og <NOEMBED> tags. Forklaring følger i morgen, jeg er beordret i seng af fruen !!!!
Avatar billede galthen Nybegynder
11. januar 2005 - 11:36 #15
Jeg har nu været igang med at lave nogle doorways med nogle gode søgeord på.
Så har jeg fået lavet det sådan at siden simulere at det er html. Dvs. alle urler er nu med html istedet for asp.
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
30. marts 2008 - 20:56 #16
Lukke tid, der er kommet gode feedbacks her :)