Avatar billede jlassen Nybegynder
04. januar 2005 - 23:02 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af dvd film?

Hej.

Jeg har lige købt en dvd brænder(NEC MultiSpin ND-3500A). Og kommer pludselig i tanke om hvordan jeg kopier dvd film. For da jeg ikke har et dvd drev i pc'en, kan jeg jo ikke gøre ligesom jeg gør når jeg kopiere alm. cd'er Og fylder dvd købe film ikke ca. 16 gb, og dvd brænde medier har da kun 4 eller 8 gb. Hvad gør jeg så?

Håber nogen kan svare

Mvh

Jonas
Avatar billede locturian Nybegynder
04. januar 2005 - 23:12 #1
1. Husk at du kun må kopiere egne film, og til eget brug!
2. Der kan ligge lige godt 9GB data/film på en "trykt" DVD - Dem du køber
3. Der kan ligge 4.7GB data/film på de DVD'er du brænder på
4. Du bruger et program der hedder DVDShrink (Find det på google :) og komprimere din dvd ned på din harddisk, så den kan være på en alm. branbar DVD. Dette er utroligt nemt, programmet er lige til....

Håber det hjalp :)
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
04. januar 2005 - 23:19 #2
Avatar billede locturian Nybegynder
04. januar 2005 - 23:24 #3
Første nævnte i den linkede artikkel er ikke nødvendigt, dvdshrink klarer det hele :) I den nye version kan man endda også brænde :)
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
04. januar 2005 - 23:26 #4
For at brænde fra dvdshrink kræver det Nero
Avatar billede locturian Nybegynder
05. januar 2005 - 07:11 #5
Lucky, det er helt forkert :) DVD Shrink smider det ned som DVD filer, og kan brændes med hvilket som helst brænder programm - Men ja, man kan _også_bruge Nero :)
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
05. januar 2005 - 10:36 #6
jeg er godt klar over at du kan brænde dem med hvilket som helst program, men hvis du skal brænde direkte fra DVD-shrink, kræver det Nero. Prøv at se under Help - eller for den sags skyld under opsætningen.
Avatar billede jck_true Nybegynder
05. januar 2005 - 11:37 #7
hvis du har det nye Nero så brug nero recodeden kan også brænde det ned og fjerne de scener du ikke vil have
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
05. januar 2005 - 11:52 #8
Den kan man godt bruge, ja, og den minder meget om dvd-shrink, men den er MEGET dårligere. DVD-shrink er flere gange bedre.
Du kan trække en GRATIS dansk version af programmet ned her.
http://www.dvdshrink.org/where.html og ned i translate
Og hjælpefunktionen er på dansk og meget udførlig :-)
Avatar billede locturian Nybegynder
05. januar 2005 - 11:54 #9
Jeg har brugt flere forskellige programmer ud over Nero til at brænde med - Uden problemer
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
05. januar 2005 - 11:56 #10
locturian: Også direkte fra DVD-shrink? Hvordan sætter du det op?
Avatar billede jlassen Nybegynder
10. januar 2005 - 00:04 #11
Tak for svarene alle sammen! Men der er imidlertidig dukkert et spørgsmål mere op. Er der nogen der kan anbefale nogle gode dvd skiver, helst dvd-r. Altså hvor jeg skal købe dem og hvad for et mærke der er beste. På forhånd tak igen.
Avatar billede locturian Nybegynder
10. januar 2005 - 07:18 #12
1. Har aldrig brændt med DVD shrink, ved bare at den understøtter det :)
2. Stedet jeg bruger til DVD skiver er www.nierle.com - Super priser, liste over brænder understøttelser samt bruger anmeldelser... :)

Helt og lykke