Avatar billede gn_ace Nybegynder
04. januar 2005 - 21:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Valg af lydkort

Sagen er den at jeg skal have Logitechs Z 5500 surround-højtalersæt og dermed også et nyt lydkort til at styre dette monstrum. Systemet er et 5.1 sæt, og mit første spørgsmål går ud på om jeg skal ta og få mig et 7.1 lydkort med det samme, eller jeg skal nøjes med et 5.1? Ifølge PCpriser ligger priserne omtrendt ens for begge slags.

Mit andet spørgsmål går ud på om et 7.1 lydkort på nogen måde vil forringe lydkvaliteten i forhold til et 5.1 lydkort idet logitechs Z 5500 jo kun har 5 højtalere og en sub?
Avatar billede snaptil Nybegynder
05. januar 2005 - 09:55 #1
lyder som et fornuftigt lydkort til en god slags penge.. hvor meget ville du betale

399.- skal man betale hvis man vil have et AudioTrak Maya 5.1MK-II
http://www.tweakup.dk/article/476/dk/fra siden :
og så får man faktisk et 7.1 kanals lydkort uden at vide det, fordi VIA har optimeret deres kort, så den digitale indgang kan samarbejde med det analoge system og skabe de i alt 8 kanaler der skal til for at få denne mulighed.
Avatar billede gn_ace Nybegynder
05. januar 2005 - 21:06 #2
Umiddelbart vil jeg gerne spendere en 6-700kr på kortet. Når det endelig skal være skal det oxo være af ordentlig kval. Havde haft mine tanker på enten TerraTec Aureon 7.1 Space, eller Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS. De ligger i det prisleje, men igen er det 7.1 i stedet for 5.1 jo.
Avatar billede gn_ace Nybegynder
09. januar 2005 - 16:51 #3
men tak for svaret alligevel du