Avatar billede gigaspeed Nybegynder
04. januar 2005 - 20:45 Der er 6 kommentarer

Problemer med backup fra Version: 2.4.8

Hej Alle experter!

Jeg er løbet alvolige backup problemer!!!

System XP - SummaSummarum Version: 2.4.8

- når jeg tager en backup af min regnskab og gemmer den på et netværksdrev eller på en diskette i eks. A-drevet kommer der to filer(summa.bck & summa.id)- der er jo også godt nok, men når jeg så ville teste backupen åbner jeg et nyt regnskab på en anden computer og vil indlæse backupen kommer der ikke nogen data(kunde, vare fak, etc.!

Hvad går der galt??

Jeg håber meget på at der er nogen der kan hjælpe mig, da hele mit regnskab fra 2004 ellers er gået tabt!

HJÆÆÆLLLPPPP..
Avatar billede krogstrup Nybegynder
04. januar 2005 - 21:33 #1
Lyder mærkeligt. Jeg benytter selv version 2.4.8 på winXP og har så sent som i weekenden taget en backup, formateret min computer og herefter indlæst data fra backuppen i Summa igen. Det virkede perfekt...

Hvis ikke der kommer nogen guldkorn fra nogen på dette forum, ville jeg prøve at kontakte udvikleren af Summa Summarum.
Avatar billede gigaspeed Nybegynder
04. januar 2005 - 22:02 #2
Det ville jeg gælde mig utrolig meget. har du mulighed for at kontakte udvikleren i morgen. Jeg har forsøgt at kontakt Accept IT som er certificeret summa forhandler både pr telefon og mail, men uden respons....

Jeg sidder pt. og har downloadet programet igen, installeret det på en anden computer - jeg får det samme poblem!! - jeg køre med NTFS og der er givet fuld kontrol - så det er heller ikke der problemet er.

Jeg kan vel selv vælge hvor min backup skal ligge - jeg tænker på - jeg skal vel ikke bruge den summaSummarun selv laver under installationen??

hårber på hurtig respons...

Med triste hilsner fra TBetak
Avatar billede krogstrup Nybegynder
04. januar 2005 - 22:18 #3
hej igen

jeg tror du misforstod mig. Jeg mente at hvis jeg var i din situation ville jeg selv prøve at kontakte udvikleren. Ergo, jeg synes du selv skal prøve at sende en mail til udvikleren. Du kan finde kontakt informationer på http://www.stoneware.dk

Held & Lykke :-)
Avatar billede gigaspeed Nybegynder
04. januar 2005 - 22:24 #4
hehe- ja jeg misforstod dig- jeg troede at du kendte en udvikler fra SummaSummarum.

kan du ikke fortælle mig hvor mange filer du får i din backup-mappe og hvad de hedder? - på forhånd tak

NB: jeg her to filer (summa.bck & summa.id)skal der fære flere ??

Med triste hilsner fra TBetak
Avatar billede krogstrup Nybegynder
04. januar 2005 - 22:54 #5
der er kun de 2 filer - det er de samme filer jeg får ud når jeg laver backup.
Avatar billede erhan Nybegynder
15. juni 2007 - 21:25 #6
hej Gigaspeed, har du aldrig fået løst det her problem, hvis ja må du meget gerne give mig opskriften, da jeg har samme problem som du. Mvh/EC