Avatar billede lordofmankind Nybegynder
03. januar 2005 - 14:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til mappe struktur.

Jeg sidder og øver mig lidt på at lave hjemmeside.
Hvis jeg skal bruge noget fra en .zip fil, så oploader jeg den til min root mappe efter jeg har pakket det ud.

Men nu vil jeg gerne lægge det i en mappe i min rootmappe.

Men når jeg så skal se det ur som .zip filen er, så skal jeg selv skrive hele stien. f.eks:

www.sidenavn.dk/clock/

Men det kan da ikke være meningen at brugeren skal sidde og skrive det selv for at se mit ur.?

Hvordan gør jeg det sådan at mappen bliver synlig på hjemmesiden uden at man selv skal skrive /clock ?
Avatar billede lordofmankind Nybegynder
03. januar 2005 - 14:32 #1
Det samme gælder hvis jeg f.eks gene for overskuelighedens skyld have alle mine billeder liggende i en mappe i rootmappen.
Hvordan (linker) jeg så til mappen så den ved at det er indholdet i mappen der skal bruges?
Avatar billede tjaz Nybegynder
03. januar 2005 - 14:38 #2
Prøv og kig lidt på det her:

http://www.html.dk/tutorials/html/lektion8.asp
Avatar billede lordofmankind Nybegynder
03. januar 2005 - 14:49 #3
Ja men det skal være på forsiden. Så jeg vil ikke have at en bruger skal tryke på et link for at se f.eks uret.
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede tjaz Nybegynder
03. januar 2005 - 15:04 #4
Der er et par muligheder:

1:
Du kan flytte koden fra filen i mappen clock til din forside og rette henvisninger til evt. javascript filer.

2:
Du kan benytte dig af følgende:
<!--#include file="clock/fil.html" -->
Dog vil jeg mene at du stadig skal rette stien til evt. javascript filer.
Avatar billede tjaz Nybegynder
03. januar 2005 - 15:07 #5
Hvis du benytter mulighed 2 skal du indsætte koden der hvor du ønsker at uret skal være.. du bør i fil.htm slette html tags der indeholder:

<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body>
</body>
</html>
Avatar billede hcma Novice
03. januar 2005 - 15:41 #6
der ligger et eksempel her hvis det er zipfilen som skal kunne downloades og så pakkes ud af modtageren.
http://www.hcma.dk/zipfil.htm
Avatar billede lordofmankind Nybegynder
03. januar 2005 - 21:59 #7
Ok. Tak for det jeg kigger lidt på sagerne.