Avatar billede ceetara Nybegynder
03. januar 2005 - 10:39 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

online harddisk

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at lave en online harddisk med alle mine filer, som jeg kunne få adgang til overalt.

Hvordan kan jeg lave en sådan ?

Hvilken netudbyder har det bedste værktøj hertil.

På forhånd tak
king :-(
Avatar billede petan Nybegynder
03. januar 2005 - 10:40 #1
Jeg ville sætte en ftp-server op hvis jeg skulle have adgang til min filer overalt.
Avatar billede petan Nybegynder
03. januar 2005 - 10:41 #2
bruger selv ftp-propgrammet Serv-U, som findes i en gratis udgave til privat brug.
Avatar billede ceetara Nybegynder
03. januar 2005 - 11:06 #3
hej petan

tak for hurtig svar. jeg er helt blank hvad angår internet opbygning m.m. følger der nogle gode vejledninger med serv-u. og er det ligeså let at som at opbygge et bibliotek vha. windows stifinder.
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
03. januar 2005 - 11:14 #4
er med på en lytter...
Avatar billede petan Nybegynder
03. januar 2005 - 11:20 #5
når du installerer Serve-U, definerer du hvilket mapper der skal kunne tilgås via programmet.

Efter installation, kan mapperne tilgås på adressen:

fttp://brugernavn:kode@din-ip-adresse
Avatar billede petan Nybegynder
03. januar 2005 - 11:22 #6
du skal altså ikke opbygge mapper med det, og der er såmænd ikke noget svært i at sætte programmet op.

Dog skader det ikke at læse en lille smule om ftp inden du går i gang, hvilket der er skrevet meget om på nettet.
Avatar billede petan Nybegynder
03. januar 2005 - 11:22 #7
Her er et svar såfremt du kan bruge mit input.
Avatar billede petan Nybegynder
03. januar 2005 - 11:23 #8
Avatar billede ceetara Nybegynder
03. januar 2005 - 19:43 #9
hej petan

har downloadet serv-u. og installeret det. skal lige høre, er det et program som giver adgang min egen pc udefra eller er det et software som jeg kan bruge til at sætte en webside op på mit web hotel.

ceetara
Avatar billede petan Nybegynder
03. januar 2005 - 19:54 #10
Det er et program der giver adgang til din computer udefra.

Du forveksler det med en ftp-server klient, som ganske rigtigt bruges når man vil uploade filer til sit webhotel.
Avatar billede ceetara Nybegynder
03. januar 2005 - 20:02 #11
hej igen

det jeg er interesseret i er at få adgang til mine filer fra en hvilken som helst computer, uden at skulle installere noget software på disse. Filerne skal ligge på mit webhotel.
Avatar billede petan Nybegynder
03. januar 2005 - 20:05 #12
ok, har du købt webhotellet?
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. januar 2005 - 20:06 #13
Ja du sætter denne ftp server op på din computer som du ville dele tingene fra. Og så på vilken som helst computer du sidder på og ville have adgang til så skriver du bare i adresse feltet.

Er det ikke sådan det virker. Sådan som jeg har forstået det.
Avatar billede petan Nybegynder
03. januar 2005 - 20:07 #14
...troede at filerne skulle ligge på din egen computer, men det er måske din egen computer du kalder "dit webhotel"?
Avatar billede petan Nybegynder
03. januar 2005 - 20:08 #15
hvis de skal ligge på din egen computer, så følg mine anvisninger. Der skal ikke installeres software på de andre, hvis bare der ligger IE.
Avatar billede ceetara Nybegynder
03. januar 2005 - 20:43 #16
ja jeg har webhotel.

men hvis jeg kan få adgang til min egen pc ude fra vil det faktisk også være godt.

jeg har oprette en ftp server ifl. dine anvisninger. men hvordan kobler jeg på denne udefra. fx. hvis bruger navn er ceetara og pasword er 123456 havd skal jeg så skrive for at få adgang....
Avatar billede ceetara Nybegynder
03. januar 2005 - 20:44 #17
og domæne er nullermand
Avatar billede ceetara Nybegynder
03. januar 2005 - 20:54 #18
jeg har ikke fast ip adresse.

hvad skal jeg skrive på adresse linien for at få adgang til min pc udefra.

NB: "Domaine is offline" trykker på "put domaine online", men der sket intet.
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. januar 2005 - 20:56 #19
hvis du ikke har fast ip... så skal du tjekke din ip www.minip.dk værd gang du genstarter din pc for at få den nye ip hvkis den har nået at skifte
Avatar billede ceetara Nybegynder
03. januar 2005 - 21:04 #20
ok - men iflg. vejledning jeg kan godt opsætte server uden fast ip....
Avatar billede moocher Nybegynder
03. januar 2005 - 21:09 #21
Du kan også anskaffe dig et gratis domænenavn hos no-ip.com og downloade et program der sørger for at opdatere din IP der.. Har selv bulletprof ftp server og nyder godt af no-ip.org's ydelser
Avatar billede ceetara Nybegynder
03. januar 2005 - 21:21 #22
hej petan

NB: "Domaine is offline" trykker på "put domaine online", men der sket intet.
Avatar billede petan Nybegynder
03. januar 2005 - 21:32 #23
hvad skriver du i adresse-linien i IE?

Som tidligere beskrevet skal du skrive: fttp://brugernavn:kode@din-ip-adresse

fttp://ceetara:123456@*din-ip*
Avatar billede ceetara Nybegynder
03. januar 2005 - 21:44 #24
yes.... men det domæne som jeg har op´rettet kan ikke komme online.....?
Avatar billede ceetara Nybegynder
03. januar 2005 - 21:45 #25
får flg. med. under local server -activity -session log

Mon 03Jan05 21:45:02 - SERVER IS NOT LISTENING ON IP 62.107.201.16: Port number 21 already in use!
Avatar billede ceetara Nybegynder
03. januar 2005 - 22:31 #26
yes er kommet online nu. skulle bare bruge en anden port fx. 1024.

mangler nu bare at få adgang til det oprettede domæne fra IE.