Avatar billede princewhite Nybegynder
03. januar 2005 - 00:23 Der er 7 kommentarer

Dedikeret server

Hejsa,

Har haft kig på to leje af to dedikerede servere, men nogen der kan hjælpe mig med hvor stor forskellen på disse er?

  » 2,40 Ghz Celeron
  » 512 MB DDR Ram
  » 60 GB Harddisk
  » 200 GB trafik
  » 100% Backup-Plads
________________________________

    2,66 Ghz Pentium4
  » 1024 MB DDR Ram
  » 80 GB Harddisk
  » 300 GB trafik
  » 100% Backup-Plads

Jeg er i tvivl om hvor meget dårligere celeronen performer, for prisen er jo meget forskellig :)
Avatar billede googolplex Novice
03. januar 2005 - 00:50 #1
Har du et link ? (ren interesse :-))
Avatar billede princewhite Nybegynder
03. januar 2005 - 01:19 #2
Avatar billede kalp Novice
03. januar 2005 - 02:18 #3
Nummer 2 er helt klart bedst!

For det første er Pentium4 en del hurtigere end Celeron
Du får dobbelt så mange ram
Du får 20GB mere harddiskplads
100GB mere trafik

meeen...

Du nævner prisen... Hvis løsning et havde flere ram ville den også være okay.. Celeron er fin nok til det meste, men er generelt bare ikke en god løsning til spil, men det her drejer sig heller ikke om spil!
Avatar billede princewhite Nybegynder
03. januar 2005 - 18:53 #4
men er celeronen god nok til at Databaser? mener at have læst den ikke kan håndtere det?
Avatar billede kalp Novice
03. januar 2005 - 19:54 #5
Puha det tør jeg faktisk slet ikke svare på, men ved at Celeron servere er billigere at leje end en Pentium4 server så der må være noget om snakken:)

se fx her http://rackserverz.dk/HostingServices.asp
Avatar billede kalp Novice
04. januar 2005 - 17:15 #6
Lægger et spørgsmål så når du føler der kan lukkes så kan du gøre det:)
Avatar billede kalp Novice
05. januar 2005 - 02:50 #7
ops.. ligger et svar... ikke lægger et spørgsmål.. jeg må have været væk på et eller andet da jeg skrev det hehe