Avatar billede ravnus Nybegynder
02. januar 2005 - 18:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

avi-filer til dvd-brænding

Jeg har opgaget et par film med mit digitale videokamera. Nu vil jeg gerne have brændt disse film (avi-format)ud på DVD. Da der kan være 4.7 gb på en dvd regnede jeg ikke med at det skulle være det store problem at have en film på 700 mb på en skive. Jeg prøvede at lægge filmen ind i Ulead Moviefactory men den overskred de 4.7 gb hvilket jeg ikke fatter. De DVD'er man køber kan da sagtens indeholde både film + ekstramateriale.
Mit spørgsmål er hvordan man kan presse sine film ned på en DvD-skive. Skal formatet evt laves om og hvilke programmer er bedst?
Avatar billede patrion Nybegynder
02. januar 2005 - 18:56 #1
Hej
Du skal bruge dit Movie factory program til dette.

Vælg procekt settings.
Derefter Change MPEG Settings.

Så vælger du custumize.
Vælg faneblad compression.
Vælg mpeg ved audio,

Nu kan du så sætte din video data rate som du vil.
Står normalt på 7000
Men du vil ikke kunne se forskel på kvalitet før du er under 2500.

Det var det:)
Avatar billede patrion Nybegynder
02. januar 2005 - 19:00 #2
Noget andet er at dem du køber har op til 9 gb at hygge sig med.
Fordi de er dobbel læsbar.Dem du brænder er kun på 4.7 da en brænder kun gider at aftaste på et lag.
Avi til dvd. vil altid fylde mere.
Avatar billede ravnus Nybegynder
02. januar 2005 - 19:30 #3
tak for hjælpen
Avatar billede patrion Nybegynder
02. januar 2005 - 19:33 #4
Helt ok.Lukker du?
Avatar billede patrion Nybegynder
02. januar 2005 - 21:18 #5
Nå ik!
Avatar billede ravnus Nybegynder
04. januar 2005 - 18:37 #6
sry....jeg stenede....
Avatar billede patrion Nybegynder
04. januar 2005 - 18:42 #7
Ok.
Vend tilbage hvis du har andre spørgsmål omkring movifactory