Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
02. januar 2005 - 10:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Uønskede AD-politikker på XP-klient

Min pc'er er en "firma-domæne-pc'er". Firmaets IT-afdeling har lavet en masse AD-politikker, som jeg finder mindre heldig. Men kan jeg trykke på nogle lokale knapper på min lokale XP-arbejdsstation, sådan at den går tilbage til default og ignorere disse politikker?
Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
02. januar 2005 - 10:01 #1
Glemte og fortælle, at jeg har lokal administrator rettighed.
Avatar billede leif Seniormester
02. januar 2005 - 10:56 #2
Jeg vil mene at det bedste vil da være at tage en snak med firmaets IT afdeling om hvorfor de har lavet de politikker som de har ! Der er jo sikkert en årsag til det !
Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
02. januar 2005 - 11:49 #3
Og det var så ikke det svar jeg søgte ...
Avatar billede leif Seniormester
02. januar 2005 - 12:18 #4
Næ, men i et firma er der gerne nogen IT politikker og hvis de begrænsninger de har lavet følger dem, så er du uenig med dem, er det så ikke bedre du tager en snak med dem end at bryde de begræsninger der er ! Der er en grund til alt !

Det er jo også et spørgsmål om at de sikkert beskytter deres udstyr. Hvis jeg finder ud af at der er lokalt ændret nogen ting hos os, bare fordi det ikke behager personen, så bliver jeg bare mere restriktiv og gør det måske endnu mere surt for alle andre !
Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
02. januar 2005 - 13:51 #5
Du lyder til, at kunne stortrives i vores IT-afdeling, hvor empati er "en by i Rusland".
Avatar billede gammelhat Nybegynder
02. januar 2005 - 14:06 #6
Det er et spørgsmål om at sætte read-only rettigheder de rigtige steder.

Policies gemmes to steder: i registry,  \system32\groupPolicy\user og \system32\groupPolicy\machine

Med regedit finder du de policies du vil lave om på, og laver hele nøglen til read-only under permissions.

\system32\groupPolicy kan du via ntfs-rettigheder lave til read-only
Avatar billede leif Seniormester
02. januar 2005 - 14:32 #7
Eller du kan starte gpedit.msc !

Hvad mener du med det din sidste kommentar ! Prøv at tænk på hvis du ændrer nogen ting så deres arbejde bliver besværlig gjort !!!!
Avatar billede leif Seniormester
02. januar 2005 - 14:41 #8
Hvad mener du med din sidste kommentar ?

Jeg vil bare sige tænk inden du ændrer noget ! Må man spørge hvad det er du mener er en mindre heldig begræsning eller politik ?
Avatar billede leif Seniormester
02. januar 2005 - 14:43 #9
Fedt at gentage sig selv ! Se bare bort fra den sidste "Hvad mener du med din sidste kommentar ?" sad lige med en side som ikke var opdateret !
Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
02. januar 2005 - 21:45 #10
Som jeg ser det, så er den eneste mulighed man har for at undgå politikker fra domænet, at man udmelder pc'en af domænet.
Avatar billede leif Seniormester
02. januar 2005 - 22:21 #11
Du kan også delvis undgå ved at ændre policien lokalt ! Men den sikreste er at fjerne sig fra domænet ! Men så er der sikkert nogen ting du ikke får adgang til ! Og selvom du er Lokal admin, kan du ikke fjerne dig fra domænet !
Avatar billede gammelhat Nybegynder
02. januar 2005 - 22:36 #12
Hvis du har styr på at navigere rundt i registry, kan du sagtens undgå at blive pålagt domænets policies. Hvis du laver read-only de rigtige steder, vil systemet ikke have mulighed for at overskrive de policies du selv sætter..
Avatar billede SRT10RAM Nybegynder
11. februar 2009 - 10:06 #13
Hallo