Avatar billede vult Nybegynder
01. januar 2005 - 21:36 Der er 5 kommentarer

3D grafikere søges til RPG/Adventure spil

Jeg har i flere år gået og leget med ideen om at lave et spil som kombinerer spil som The legend of Zelda med problemløsningen fra adventure spil som Monkey Island. Det har dog altid blevet ved ideen alene (historien er pratisk taget skrevet, men skal finpudses) da jeg absolut ingen talenter har for at tegne i 3D. Jeg er dog en temmeligt erfaren programmør, men da jeg samtidig er en af de mennesker, som ikke kan lide at lave noget halvt, så ville jeg ikke kaste mig ud i noget, som måske virkede kodemæssigt "perfekt", men lignede noget som ikke engang kunne imponere grafisk i C64 dagene.

Derfor søger jeg et par 3D grafikere, som sammen med mig har lyst til at udarbejde dette spil i deres fritid (dvs. som en hobby. Spillet vil blive udgivet ganske gratis til alle interesserede spillere når det er færdigt). Rent grafik mæssigt bliver spillet lavet i 2D (dvs igen egentligt 3D grafik i selve spillet) med samme viewpoint som i Zelda og Warcraft 2 i 32 bit farver. Men for at skabe grafikken så realistisk som muligt mener jeg at det ville være perfekt at bygge det i et 3D program, for derefter at rendere grafikken som så klippes til at passe ind i spillet. Spillet er sat i et fantasy univers.

Hvis du har evner inden for 3D grafik, og samtidig har lyst til i din fritid at bruge dine evner på at udvikle et computerspil så skriv endeligt til mig. Som skrevet ovenfor skal det være lysten der driver værket, da jeg søger folk som jeg selv har en interesse i at udvikle computerspil når man har et par timer til overs om aftenen, og gerne vil se sit arbejde blive brugt til noget. Jeg har naturligvis nogle ideer til hvordan tingene skal se ud, men du får naturligvis mulighed for at komme med dine egne input.

Det skal måske lige nævnes at jeg allerede har lavet en stor del af koden til spillet. Jeg har lavet level editor, og en stor del af interfacet til spillet (dvs. håndtering af input fra mus/tastatur, inventory mv.) og arbejder i øjeblikket på noget AI til modstanderne. Så jeg mener dette seriøst.

Håber der er nogle derude som synes det kunne være interessant.

Og godt nytår til jer alle.
Avatar billede simm Nybegynder
01. januar 2005 - 21:49 #1
jeg kender muligvis en som har lyst, jeg skal lige henlede hans opmærksomhed til dit indlæg her :) er det et krav at 3D-grafik'en skal være lavet i 3D Studio Max?
Avatar billede vult Nybegynder
01. januar 2005 - 21:58 #2
Det er slet slet ikke et krav. Det er helt i orden at bruge et andet 3D program. Jeg burde måske har lavet indlægget under "andre". Grunden til jeg ønsker det i et 3D program er at det bliver nemmere at holde perspektivet. Endvidere tror jeg også det er nemmere at lave animationen på de ting som skal kunne bevæge sig i et 3D program.

Og tak for din opmærksomhed simm :)
Avatar billede webdesigner Praktikant
21. august 2005 - 23:59 #3
hvad sker der ?? jeg er grafiker og kan lidt 3d..

men ville lige høre om du stadig skulle bruge hjælp
Avatar billede phpn00b Nybegynder
02. maj 2006 - 20:15 #4
Jeg kan lave 3d, ved godt der er lidt sent at sige, men jeg kan!
Avatar billede webdesigner Praktikant
02. maj 2006 - 23:36 #5
Phpn00b hvad siger du til at starte på et mod ?
jeg er nemlig blevet Meget beder siden jeg skrev :)