Avatar billede autobahn Nybegynder
01. januar 2005 - 18:31 Der er 6 kommentarer

Dårlig kvalitet af live stream på Suse 9.1

Jeg forsøger at se programmer på DR's hjemmeside på min linux suse 9.1, men live stream kvaliteten er dårlig for både lyd og billede. Jeg har forsøgt både med GXine og Mplayer plugin, men det er lige dårligt på begge to. Er der nogen der har et løsningsforslag eller kender andre programmer?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
02. januar 2005 - 13:01 #1
Mig bekendt så bruger DR nu Windows Media platformen for deres streams. D.v.s. du skal bruge en player der kan afvikle Windows Media filer (wmv). Om der findes en player til Linux der kan det, ved jeg ikke.
Avatar billede autobahn Nybegynder
02. januar 2005 - 23:37 #2
Det gør der (MPlayer og Gxine), men jeg kan bare ikke få kvaliteten til at blive særlig god
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
03. januar 2005 - 06:12 #3
OK - Fint

Hvad mener du specifikt med 'ikke særlig god'?
Avatar billede autobahn Nybegynder
05. januar 2005 - 22:30 #4
Opløsningen på billedet er meget dårlig ifht. på min win xp media player og lyden lyder som om den bliver afspillet i en blikspand eller lignende
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
06. januar 2005 - 06:32 #5
Hmm, hvis billedet / lyden hakker og / eller hvis billedet 'fryser' ind i mellem og afspilleren buffer, så er det et tegn på manglende båndbredde. Ud over faktisk regulær dårlig videokvalitet, så kan jeg ikke umiddelbart se hvad der skulle være galt.
Avatar billede autobahn Nybegynder
06. januar 2005 - 12:36 #6
Det er ikke problemet.....den hakker ikke....og den buffer heller ikke.....billedet og lyden er bare ekstremt dårligt....fatter ikke hvad det er