Avatar billede wilde Nybegynder
31. december 2004 - 01:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dowloade spil patch fra min hjemmeside?

Jeg vil gerne have at mine venner skal kunne downloade min desert combat patch direkte fra min hjemmeside (uden at der skal linkes til f.eks desertcombat.com).

Hvordan gør jeg det?

Jeg skal vel oploade patchen. Hvoedan skal den gemmes? altså endelsen på filen/programmet?

Og hvordan skal den ligge i min html editor? (notepad).
Skal den ligge som et link? Eller som et billede/tekst man trykker på?

Eller hvordan hænger det sammen?
Avatar billede kalp Novice
31. december 2004 - 03:02 #1
du kan bare pakke den i winzip og uploade den til din server.

hvis du pakker den som... dc.zip

så kan dine venner downloade den ved at skrive

http://www.dinurl.dk/dc.zip
Avatar billede kalp Novice
31. december 2004 - 03:03 #2
hvis din patch fil er en exe fil(er den vel?) så kan du også uploade den direkte til din server... igen så skriver du bare domænenavn først og så fil navn

http://www.dinurl.dk/dc.exe

hvis du har lagt den ind i en mappe på din server skal du skrive mappen også

http://www.dinurl.dk/MAPPENAVN/FILNAVN
Avatar billede kalp Novice
31. december 2004 - 03:06 #3
Hvis du hellere vil have de skal komme til en side hvor de skal klikke på et link så upload din patch til serveren og lav en download.html fil og skriv dette i den

<html>
<head>
<title>Patch Download</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<div align="center">
  <p><b><font size="5">DOWNLOAD PATCH TIL &quot;SPILNAVN&quot;</font></b></p>
  <p>&nbsp;</p>
  <p><b><font size="5"><a href="filnavnher">DOWNLOAD</a></font></b></p>
</div>
</body>
</html>

så skal du bare give dem et link til din download.html side og så kan de klikke på et link og downloade patchen
Avatar billede wilde Nybegynder
31. december 2004 - 05:37 #4
Endnu engang tak for din strålende hjælp kalp.
Jeg prøver den med .exe filen. Det lyder nemmest. Så laver jeg et link til: http://www.dinurl.dk/dc.exe
Avatar billede kalp Novice
31. december 2004 - 10:20 #5
Wilde det helt okay:) med en exe fil de blive spurgt om de vil downloade et køre filen og det egentlig også smart nok så behøver de ikke have den liggende på pc'en men den blive kun installeret:)
Avatar billede wilde Nybegynder
31. december 2004 - 14:35 #6
muahahah. Det var jo nemt nok. (med din hjælp  selvfølgelig) :-)
Avatar billede kalp Novice
31. december 2004 - 14:56 #7
skulle det være en anden gang:) godt nytår:)