Avatar billede kaspergn Nybegynder
30. december 2004 - 23:16 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Windows 2k Firewall

Hej.
jeg har lige installeret Windows 2000 på en computer med 3-400 MHz. Den har opdateret fra nettet, og der kører nu en firewall der er indbygget (ligger i windowsmappen). Den hedder sysfirewall (eller noget i den stil). Den tager ca 80% af CPU-forbruget så ønsker at deaktivere/slette den.
Hvordan gør jeg dette? Jeg kan ikke "afslutte proces" i Windows Jobliste.
I WinXP kan man skrive "msconfig" i "KØR" og så gå ind og fjerne fluebenet fra den, så starter den ikke op. Det kan man ikke i Win2k. Er kommandoen en anden?

Håber I kan hjælpe mig. Computeren er stort set ubrugelig når den tager så meget CPU.
Avatar billede kalp Novice
30. december 2004 - 23:34 #1
Er der ikke noget som hedder firewall i dit kontrolpanel?
Avatar billede kalp Novice
30. december 2004 - 23:36 #2
ey.. har windows2000 overhovedet en indbygget firewall?
Avatar billede kalp Novice
30. december 2004 - 23:39 #3
http://www.downloadfreetrial.com/utilities/util8455.html

under alle omstændigheder.. brug dette software til at komme ind i "msconfig" eller rettere.. du få lov til at deaktivere det du ikke vil have starter op:)
Avatar billede bredker Nybegynder
31. december 2004 - 00:47 #4
der er ikke indbygget fierwall i win2000
hent sygate , den er gratis og ret god
http://smb.sygate.com/download_buy.htm
Avatar billede kenp Novice
31. december 2004 - 00:50 #5
øhhh jeg vil nu nærmere sige du er ramt af spyware m.v!

hent dette program og lav en logfil som du så lige smider herind
http://danborg.org/spy/hjt/hijackthis.exe
Avatar billede kaspergn Nybegynder
31. december 2004 - 02:21 #6
Tak for de mange gode svar.
Bredker læs lige mit spørgsmål en gang til. Jeg spørger jo ikke efter en firewall, men derimod om at deaktivere, da den bruger for meget cpu.

kenp, nupper den det? Hvad med ad-aware?
Avatar billede kalp Novice
31. december 2004 - 02:46 #7
ad-aware er ikke nok... en god pakke finder du på http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

angående hijackthis så nupper den ikke noget som helst.. men den laver en logfil som du kan smide herind og så kan vi undersøge om du har noget snavs på din pc. Du skal ikke selv fixe noget med værktøjet da du bare risikere at ødelægge noget:)
Avatar billede kalp Novice
31. december 2004 - 02:47 #8
har du ellers fået deaktiveret din firewall?
Avatar billede kenp Novice
31. december 2004 - 11:24 #9
nej den tager det ikke hvis du ligger logfilen her så skal en ekspert nok få din computer renset
Avatar billede serverservice Praktikant
01. januar 2005 - 17:47 #10
der er ikke indbygget firewall i w2k , hvis du ikke kan afinstallere den fra add/remove så skal du gøre som Kenp foreslår - kom med en log.
Avatar billede kalp Novice
05. januar 2005 - 02:21 #11
er du kommet videre kaspergn?
Avatar billede donlon Novice
21. februar 2005 - 20:51 #12
Start/kontrolpanel - netværksforbindelser, højreklik på din LAN forbindelse, klik avanceret under instillinger på "windows firewall" er der noget der hedder "beskyt denne forbindelse ...bla-bla" der fjerner du fluebenet
Avatar billede kenp Novice
21. februar 2005 - 20:56 #13
donlon -> den firewall vil jeg godt have at du viser mig på et screendump fra en WIN2k.
Avatar billede donlon Novice
21. februar 2005 - 21:09 #14
Jeg kører ikke selv Win2000 mere, men var 90% sikker på der var en FW der blev konfigureret lige som WinXP (før SP2) ...men det ser ikke ud til det (jeg har lige googled det).
Jeg beklager.