Avatar billede aspnoob Nybegynder
30. december 2004 - 17:57 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Tastetryk i javascript

Er det muligt at lave et javascript der udføre et tastetryk via et link ... CTRL + D ... og så vil den opmærksomme læser sige det er jo til at bookmarke ... yes sir ... og hvis det kan lade sig gøre vil jeg mene man har et script som kan bookmarke i div. browsere.

<script type="text/javascript">
function addbookmark(){

//Hvad skal der så stå her? :S

}(bookmarkurl,bookmarktitle)
</script>

<a href="#" onClick="java script:addbookmark()">Tryk her</a>
Avatar billede aspnoob Nybegynder
30. december 2004 - 17:57 #1
hov

<script type="text/javascript">
function addbookmark(){

//Hvad skal der så stå her? :S

}
</script>

<a href="#" onClick="java script:addbookmark()">Tryk her</a>
Avatar billede olebole Juniormester
30. december 2004 - 19:16 #2
<ole>

<script type="text/javascript">
function addbookmark(){
  window.external.AddFavorite(location.href, document.title);
}
</script>

<a href="#" onClick="addbookmark();return false">Tryk her</a>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
30. december 2004 - 19:18 #3
Det, du gerne ville, kan du heldigvis ikke - og det, jeg har foreslået, fungerer kun i IE. Det er dog det, du har mulighed for at gøre  :)
Avatar billede aspnoob Nybegynder
30. december 2004 - 19:39 #4
Hvorfor kan man ikke det når man kan tjekke hvad folk trykker med javascript ... og hvorfor skriver du heldigvis ... det ville da være smart hvis det kunne lade sig gøre ;)
Avatar billede aspnoob Nybegynder
30. december 2004 - 19:40 #5
Grunden til mit spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/575769
Avatar billede olebole Juniormester
30. december 2004 - 20:07 #6
Fordi, det ville være komplet tåbeligt, hvis man kunne lave om på, hvad folk skriver og tvinge dem til at gøre noget andet end de tror, de er igang med ... den slags er vi heldigvis beskyttet imod  :)
Du kan oprette bookmarks i IE - resten må du lade dine brugere om
Avatar billede aspnoob Nybegynder
30. december 2004 - 20:35 #7
Fladt ... vi deler i porten, for havde scriptet forvejen, men tak for oplysningen ...

Vil nu ikke mene jeg tvinger folk til at gøre noget andet end det de selv tror de gør. Jeg laver bare et link til CTRL + D (bookmark) ... eller dvs. så sige det gør jeg ikke :D
Avatar billede olebole Juniormester
30. december 2004 - 21:02 #8
Det er ikke et spørgsmål om, hvad du gør - men hvad mulighederne ville være, hvis du kunne, hvad du gerne ville  ;o)