Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2004 - 17:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Duplicate site or pages

Jeg har kigget på nogen sælgere på nettet. De har mindst 5 domænenavne med samme sideindhold. Det er ASP sider. Jeg gætter på de bruger include filer. Så kan søgerobotten ikke se at det er samme site, der ligger indeni som includefil.
De er godt repræsenteret på google, så google har ikke fundet ud af det.
Det er fristende at gøre det samme, men så gør man jo verden mere korrupt. Jeg foretrækker at anmelde dem.
Vil det hjælpe så deres ekstra domæner bliver udelukket?
Hvorfor opdager google ikke at det er "Duplicate site or pages"?
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. december 2004 - 19:48 #1
Det kan der være mange gode grunde til, og generelt kan du være ganske rolig, google opdager det tilsidst, hvorefter de normalt er fucked forewer. Jeg vil på det kraftigste fraråde dig at anvende den slags teknikker,

Der er sikkert tale om cloaking, hvor man måler på hvem der forespørger siden, og så præsentere en side for brugere som dig og mig, mens søgemaskinerne ser en anden side.

Dette kræver lidt at sætte op, og er farligt, fordi du ikke ved hvornår f.eks. goog.e tager en ny bot i anvendelse eller køber en ny IP adresse. Cloacking afsløres typisk ved at sammenligne siden i linket med siden i den cachede version. er de forskellige er der med står sandsynelighed tale om cloaking.

En mere lowtach mulighed er at anvende robots.txt til atstyre hvilke sites google må se og hvilke sites den ikke må se. Denne metode er mere lovlig og betegnes ikke som cloaking
Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2004 - 19:52 #2
Det er ingen hemmelighed at jeg godt vil rangere højere end dem. De har ca. 5 domæner, der er varianter af deres hoveddomænenavn i stil med:
storfordel.dk, stor-fordel.dk, storfordel-her.dk, storfordelher.dk, stor-fordel-her.dk og google æder det råt. Er det OK?
Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2004 - 19:53 #3
Hov bufferzone, vi skrev på samme tid ;)
Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2004 - 19:56 #4
robot.txt cloaking vil vel også blive opdaget, men så vil de ekstra domæner vel blive ekskluderet?
Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2004 - 19:57 #5
PS: De har ikke nogen robots.txt liggende i roden.
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. december 2004 - 19:58 #6
Alle domæner udelukkes normalt, ikke blot de extra. Hvor hurtigt de opdages afhænger af hvor dygtige dem der har lavet det er. Man skal stå tidligt op, og tjene mange penge på sitet før den slags kan betale sig
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. december 2004 - 20:00 #7
Selv robots.txt kan være cloacket. Så fødes tobots.txt kun til søgemaskinerne og du ser den aldrig, selv en direkte forepørgsel vil ikke vise den da den genereres dynamisk
Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2004 - 20:00 #8
Skulle jeg anmelde dem og håbe de bliver ekskluderet. Hvis de nu ikke bliver opdaget det første halve år...