Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2004 - 09:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

www eller ej

Jeg må indrømme jeg synes det med at bruge www foran for at taste et domænenavn må høre fortiden til. Når et domæne er sat sjusket op og man ikke gider sørge for at man kan bruge domænet uden www. Har jeg ret?
Men hvad siger søgerobotterne og linkkatalogerne? Kan det være en fordel at bruge eller linke med www.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2004 - 09:28 #1
Ikke helt, principielt er www.domæne.dk og domæne.dk 2 forskellige ting.

At de fleste domainrecords er sat op til at virke uden www er så en anden snak, og jeg synes da også det er rarest at undgå www, men du kan jo ikke tvinge folk.

Jeg mener ikke at med/uden www har nogen indflydelse på søgemaskiner, men har ikke noget at begrunde det med.
Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2004 - 09:40 #2
Jeg har selv én grund, som triggede spørgsmålet: Googles linkning-undersøgning af hvem der linker til ens website. Man skriver link:mitdomæne.dk ELLER link:www.mitdomæne.dk - Jeg kunne jo se, at forskellen med og uden www er helt afgørende.
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
30. december 2004 - 15:12 #3
para7, jeg troede det samme, indtil en af mine sider modbeviste det.

Jeg købte et "brugt" domæne med en PR5 på http://test.dk og PR0 med www.test.dk. Jeg lagde noget indhold på, og vupti lå jeg nr. 1 på www.test.dk med et middelsvært søgeord, selvom, at der ifølge toolbaren ikke er nogen, der linker til www.test.dk.

Selvom Google ikke viser de samme BL på henholdsvis domæner med www og uden www tror jeg, at den ved, at det er en og samme side.
Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2004 - 16:32 #4
OK, tak begge to. Så er det vist klarlagt af roscoe27. Sender du lige et svar :)
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
30. december 2004 - 16:42 #5
svar