Avatar billede michaelpejs Nybegynder
29. december 2004 - 13:03 Der er 12 kommentarer

kan ikke se lydkortet

Jeg har lige købt et nyt lydkort og jeg kan godt se den inden under enhedsorientering men jeg kan ikke få den mixer der ligger nede ved uret til at virke. og jeg har prøvet at sætte det op under lyde i kontrolpaneler og der findes ingen lydkort.

Hvad skal jeg gøre for at windows mixeren og optagerenheden kan se lydkortet......
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2004 - 13:04 #1
Er der et gult udråbstegn eller lignende i enhedshåndteringen? Har du installeret driverne til kortet?
Avatar billede michaelpejs Nybegynder
29. december 2004 - 13:11 #2
ja jeg har installeret kortet og der står inde under enhedåringtereing at enheden virker korekt.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2004 - 13:12 #3
Kører du xp?
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2004 - 13:15 #4
Hvis ja så gå i Lyde og lydenheder i kontrolpanel og kig på fanebladet Lydenheder og se om du ikke kan vælge dit kort under Afspilning og indspilning af lyd. På det første faneblad kan du også sætte den til at vise ikonet i taskmanageren og hvis du der klikker Avanceret kan du tjekke at det ikke er slået fra i nogle ag mulighederne.
Avatar billede michaelpejs Nybegynder
29. december 2004 - 13:31 #5
ja og der kan jeg ikke vælge noget kort
Avatar billede michaelpejs Nybegynder
29. december 2004 - 13:31 #6
ja jeg kører XP
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2004 - 13:45 #7
Var det gamle kort et onboard kort? Hvis ja har du så disablet det i BIOS?
Avatar billede michaelpejs Nybegynder
29. december 2004 - 13:55 #8
ja det var onboard
nej det har jeg ikke
kan det hjælpe på det nye kort
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2004 - 14:12 #9
Ja for Windows kan ikke finde ud af hvilket kort den skal bruge så du skal ind i bios og finde et sted du kan disable den.
Avatar billede michaelpejs Nybegynder
29. december 2004 - 14:20 #10
ja men hvorfor visser den så ikke det gamle kort inde under lyde og lydenheder.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2004 - 14:34 #11
Det kan være fordi du har overskrevet driverne.
Avatar billede mr.malmros Juniormester
29. december 2004 - 20:44 #12
Er der i den medfølgende software til kortet en mixer?