Avatar billede anders_ais Nybegynder
29. december 2004 - 10:22 Der er 7 kommentarer

Divtag med flash med divtag oven på

Hej

Jeg har et problem - jeg har et divtag med en flashfilm og oven på den har jeg et divtag hvor mine sider loader i en iframe - Problemet er at min øverste divtag med iframen i ikke bliver hvor jeg sætter den hvis jeg laver om på browservinduets størrelse. Jeg har forsøgt mig med forskellige positions men det vil ikke som jeg.

Divtaget med flahs filen kan jeg godt få til at være hvor den skal med en static men hvis jeg sætter static på min divtag med iframe "hopper" den et andet sted hen på siden..

Nogle der kan hjælpe? - Det haster lidt :)

VH

Anders
Avatar billede andersdp Nybegynder
29. december 2004 - 11:03 #1
Kig lige på denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/572875
Avatar billede anders_ais Nybegynder
29. december 2004 - 11:21 #2
Jeg kan sagtens få min ifram til at blive vist - men den danser rundt. Problemet er at den ikke vil "stå" stille..
Avatar billede andersdp Nybegynder
29. december 2004 - 11:33 #3
Det undrer mig lidt, da en flash film altid vil ligge øverst ligegyldig hvilket z-index du angiver.

Men altså, du vil have de to divs til at følges ad i browser viinduet...
Du kan benytte enten en absolut eller en relativ placering - relativ flytter sig i forhold til det element det er placeret i, så hvis du placerer dit div i en <td> vil det følge td'en.

<td>
<div id="flash" style="position:relative; width:81px; height:12px; z-index:1; left: 2px; top: 2px;">
</td>

Du kan også angive procenter ved placeringerne: left:50% top:50%
Avatar billede anders_ais Nybegynder
29. december 2004 - 11:47 #4
Okaj

Men jeg forsøget at have to divtags i et tdtag. Gør det nogen forskel?
Avatar billede andersdp Nybegynder
29. december 2004 - 11:53 #5
Det er nok det, der er problemet.
På denne side(http://www.w3schools.com/tags/tag_div.asp), står der at "Browsers usually place a line break before and after the div element." hvilket kunne forklare hvorfor de hopper rundt...

Mener dog, at det burde kunne lade sig gøre ved absolutte placeringer af div's...
Avatar billede anders_ais Nybegynder
29. december 2004 - 14:55 #6
Har fundet en løsning - Ellers tak for hjælpen
Avatar billede andersdp Nybegynder
29. december 2004 - 15:24 #7
Ok, men husk at acceptere dit eget svar ;)