Avatar billede kaspergn Nybegynder
29. december 2004 - 05:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Minimumskrav til Windows 2000

Hej.

Hvilke minimumskrav er der til windows 2000?
Hvad er bedst til en computer på ca 350 MhZ, 256 MbRam? Win 2000 eller Win 98? har nogle problemer med installationen af Win98, så hvis 2000 kan lade sig gøre, så bliver det den!
Avatar billede bredker Nybegynder
29. december 2004 - 05:21 #1
en hurtigere cpu var nok ønskelig
men det kan fint køre med win 2000 på den
har selv haft win2000 på en mindre maskine
Avatar billede nopsen Ekspert
29. december 2004 - 05:21 #2
Avatar billede cbadk Novice
29. december 2004 - 05:24 #3
"har nogle problemer med installationen af Win98, så hvis 2000 kan lade sig gøre, så bliver det den!"

hehe...det lyd meget somom du gerne vil have windows 2000. Svarvet er vel at bare du har over 128 mb ram kan windows 2000 godt køre. Men da du jo har 256 kan jeg ikke se at det skulle give nogle problemer.

Faktisk vil jeg i dag sige at man helst skal holde sig væk fra windows 98, da den stabilitetsmæssig...er meget ustabil og tit går i "blå skærme"

Ps..husk følgende:

1) Når du installer win2000, at du ikke må have netværks stik i. Det er både fordi at windows 2000 har nogle porte som er åbne og det giver hurtigt adgang for "intruders"

2) Opdater din maskine via windows update!

Bare nogle gode råd

Forsat god nat

Med venlig hilsen
Claus Andersen
Avatar billede bredker Nybegynder
29. december 2004 - 05:29 #4
en god ide er at du henter SP4 til win2000 og brænder den på en cd
sørg for at den er instaleret INDEN du sætter netstikket i , ellers har du virus i løbet af få sek
den kan hentes her
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede cbadk Novice
29. december 2004 - 05:36 #5
jep som sagt!

For at få den intregreret i din gamle kopi ...brug denne kommando:

"c:\wintemp" - en kopi af den orginale!

update.exe /integrate:c:\wintemp

/cbadk
Avatar billede serverservice Praktikant
29. december 2004 - 11:03 #6
Det kan sagtens lade sig gøre at køre win2000 på den pc.
Det er dog en god idé at optimere pagefilen. http://www.adriansrojakpot.com/Speed_Demonz/Swapfile_Optimization/Swapfile_Optimization_05.htm
Avatar billede kaspergn Nybegynder
29. december 2004 - 11:27 #7
cbadk du skriver hvad jeg skal gøre for at få den (går ud fra du snakker om SP4???) integreret. Det er sort snak det du skriver efterfølgende. Skal dette ske i MSDos før installation eller hvad? Computeren som Win2000 skal ins. på er helt nyformateret.
Avatar billede kaspergn Nybegynder
29. december 2004 - 11:50 #8
Nogle andre der kan forklare hvad der menes med:
"For at få den intregreret i din gamle kopi ...brug denne kommando:

"c:\wintemp" - en kopi af den orginale!

update.exe /integrate:c:\wintemp"
Jeg er på vej ud af døren her inden for en halv time, for at installere win2000 til dem, og der er ikke internet så det kunne være rigtig nice med et hurtigt svar! Tak! :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
29. december 2004 - 12:01 #9
Kender ikke lige løsningen fra cbadk men her er hvordan du gør (har selv brugt den)
http://www.fatofthelan.com/articles/slipstream.php
Avatar billede kaspergn Nybegynder
29. december 2004 - 12:12 #10
men alt dette foregår jo i windows. Computeren er nyformateret. Hvordan skal jeg så få den intregreret? Hvad menes der egentlig præcis med at man intregrerer den i den gamle kopi???
Avatar billede serverservice Praktikant
29. december 2004 - 12:17 #11
den eneste måde jeg kender til er som sagt at brænde en ny hvor sp4 er integreret - og ja det foregår i windows. ellers kan du jo sagtens installere nu og så lave din integrerede cd senere.