Avatar billede klaaes Nybegynder
28. december 2004 - 23:29 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Dårlig link popularity

Hej.

Hvordan kan det være, at når jeg tjekker hvem der linker til min side(link:www.'''.dk) på google, får jeg kun to sider frem, når jeg ved at der mindst er 45 sider der linker til min?

Tro mig, den er god nok. Jeg har tjekket alle 45.

Klaaes
Avatar billede kalp Novice
28. december 2004 - 23:53 #1
fordi du skal skrive

"site:www.url.dk"

ikke "link:www.url.dk"
Avatar billede klaaes Nybegynder
28. december 2004 - 23:57 #2
Nej, site: er da til at søge indenfor domænet. - Når jeg skriver site: finder den alle dokumenter på min server.

Hvis man klikker 'avanceret søgning' og skriver url'en i 'Find sider der linker til denne side', så skriver google automatisk link: , så den skulle være god nok.

Jeg har forresten fundet ud af, at der er mange flere der linker end de 45, jeg skrev før. Det tyder nu på at der er mere end 500.

Det er fuldstændigt uforståeligt for mig, at den kun finder 2.

Klaaes
Avatar billede kalp Novice
29. december 2004 - 00:00 #3
hvis dit domæne hedder "http://eksperten.dk/"
så prøv bare at skrive "eksperten.dk" og se om den finder nogen sider som linker til dig
Avatar billede klaaes Nybegynder
29. december 2004 - 00:06 #4
Og det er netop det jeg har gjort, og der fandt jeg 991. En del af dem er e-mail adresser, så jeg prøvede istedet: "www.'eksperten'.dk", og her har jeg fundet mere end 100. Deruover har jeg fundet frem til flere hundreder sider, der indeholder et link til min side.

Men google tror stadig kun at der er 2 sider, som linker.

Og det er ikke fordi, at det er en hel ny side og google ikke er blevet opdateret endnu. Linkene har været der i over et halvt år. [Det er først nu vi har fået en SEO afdeling]

Klaaes
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2004 - 00:09 #5
Der er mange teorier om netop dette. Søg på google ;))  Check fx gisningerne på
http://www.meetholland.com/ForumDetail/16.aspx
Avatar billede kalp Novice
29. december 2004 - 00:13 #6
klaaes jeg tror bare man skal lade sig tilfredsstille ved at skrive sit domæne.. uden http og se hvem der linker på den måde... prøv at skrive link:spywarefri.dk som ret mange linker på og du vil heller ikke få særlig meget der:) og alligevel har spywarefri.dk en ret god placering på google..

Jeg tror(er næsten overbevist)om at det ikke har den store betydning for din placering.
Avatar billede klaaes Nybegynder
29. december 2004 - 00:18 #7
Det var da meget sjovt, at det spørgsmål er fuldstændig magen til mit. :-)
Men jeg synes det lyder helt ved siden af..

Placeringen på google har aldrig været dårligere for vores vedkommende.
Vi er en mellemstor møbelbutik, som sælger møbler online med mulighed for dankortbetaling. Vores side er fyldt med møbler.

Hvorfor skulle google tælle alle dem, som linker til os, med i vore PR, når de kun viser 2 af dem. - Vores konkurrenter får vist alle dem der linker når man søger link:www.'konkurrent'.dk .

Jeg mener at vores dårlige placering, må have en masse at gøre med den dårlige Link Popularity, som google giver os. - Med to links kan det ikke være en særlig vigtig side.

Klaaes
P.S. Vi ønsker ikke at oplyse navnet på vores virksomhed, og skulle en af Jer detektiver derude alligevel finde frem til os, håber vi at I  vil respektere vores ønske om at være anonyme.
Avatar billede kalp Novice
29. december 2004 - 00:22 #8
Vi har heldigvis en bruger her på eksperten som har gidet tage sig tid til at skrive lidt om netop placering på google(søgemaskiner) hvis du har tid og løst bør du læse disse to artikler

http://www.eksperten.dk/artikler/76
http://www.eksperten.dk/artikler/23
Avatar billede klaaes Nybegynder
29. december 2004 - 00:22 #9
Det er jeg meget overrasket over, at du skriver.

Jeg har helt klart forstået, at det er en meget vigtig faktor i forhold til at få en god placering.
Sådan beskriver alle de artikler jeg har læst det ihvertfald.

Bare et enkelt eksempel:

"Søgemaskinerne anvender dels antallet og dels relevansen af links der peger på din side til at beregne sidernes placering. Et relevant link er et link, der kommer fra et højtplaceret site, der handler om ca. det samme som dit eget site. Disse er svære at opnå, forsøg derfor at få mange links i første omgang, jo bedre placering dit site får, jo mere relevant for andre sites vil det være at udveksle links med dig og jo lettere bliver det at opnå relevante links.
Søgemaskinerne indeholder selv links til sites. jo oftere et link i en søgemaskine anvendes, jo bedre vil det link blive placeret på siden. Søgemaskinernes ræsonnement er at de mest anvendte links også er de mest relevante, o0g derfor skal disse placeres øverst i hierarkiet.
Som man kan se af ovenstående, kan man med lidt fantasi starte en god cirkel, der kan ende med gode placeringer og mange hits."
Bufferzone.dk
Avatar billede kalp Novice
29. december 2004 - 00:28 #10
klaaes...
Jeg tror (og tror kun)  at deres "link:" metode er for at du skal have mulighed for at se hvem som linker til dig... men det virker åbenlyst ikke.. men som jeg sagde før.. hvis du bare skrive din url "eksperten.dk" og søger så finder google.dk alle der linker til dig.. og derfor må google vide hvem der linker til dig og din placering kan derfor ikke være så dårlig

så jeg mener absolut det er vigtigt at folk linker til din side.. men tror bare ikke at "link:" kan bruges til at fortælle dig om din placering er god eller dårlig
Avatar billede klaaes Nybegynder
29. december 2004 - 00:37 #11
Først vil jeg gerne have en ting på det rene:
Jeg er ikke interesseret i at vide hvem der linker til mig. Det ved jeg allerede.

Kort sagt er jeg interesseret i at få en bedre placering(den nuværende er elendig!).
Flere artikler(inkl. den første af dem du har henvist til ovenfor) slår fast, at mange linkene sider er en måde at få en høj placering på.

Derfor vil jeg finde ud af, om min dårlige placering skyldes, at der ikke er særlig mange der linker til mig.

Striden består åbenlyst i, om "link:"-metoden viser hvor mange sider google tror der linker til min side. - Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, modsat dig.
Det er også "link;"-metoden mange anerkendte ranking-sider benytter.
Og hvorfor vises alle dem som linker til mine konkurrenter når jeg søger: "link:'konkurrent.dk'", når den ikke viser alle dem der linker til min side, når jeg søger "link:'minside.dk'". Jeg er helt overbevist om, at der er en fejl.

Muligvis er det en foranstaltning google har lavet der gør, at den kun finder to der linker. Det kan være jeg er kommet til at lave noget "ulovligt", så den sorterer nogle links fra.

En ting er ivhvertfald sikkert: Når jeg i google beder dem finde sider der linker til min side, ja, så gør den det ikke. Så noget må være galt!

Klaaes
Avatar billede kalp Novice
29. december 2004 - 00:46 #12
vi må vente på bufferzone dumper ind så

men jeg vil lige sige at det så vidt jeg ved ikke er mennesker som sortere links i søgemaskinenen men en robot. Jeg kan slet ikke forestille mig at de går hen og fjerner netop dine links:)

Det ret svært at gøre...

Jeg har dog et spørgsmål.. er Jeres domæne købt hos en udbyder og peger det på et hotel hos en anden udbyder?
Avatar billede kalp Novice
29. december 2004 - 00:48 #13
hvad er en god placering for dig? og hvor mange besøgende fra google kunne du tænke dig at opnå? eller er det kun pga konkurrenterne har en god placering ?
Avatar billede klaaes Nybegynder
29. december 2004 - 00:52 #14
Åh åh åh, kalp.. Det er slet ikke der spørgsmålet er.. Når man søger på møbler er vi overhovedet ikke på.. Og det er på trods af, at vores overskrift på siden indeholder ordet møbler.. Og at firmaet hedder noget med møbler, og det står jo selvsagt overalt på siden!
Avatar billede kalp Novice
29. december 2004 - 00:58 #15
Sorry:p hehe den er sivet ind nu;) det lyder som om det kan have noget med Jeres sides opbygning at gøre... måske endda noget med farvevalget! ved det lyder underligt, men tror godt en anden kan bekræfte at det kan have betydning.

Det for at sikre sig imod snyd... du kan næsten se det hvis du skriver "site:www.dinurl.dk"

og hvis du har links som ligner dette

www.eksperten.dk
Lignende sider

eller

DinHjemmesidetitel her
Enliniesteksther
www.url.dk her

hvis dine links ser sådan ud så er det klart du har en dårlig placering
Avatar billede kalp Novice
29. december 2004 - 01:01 #16
Jeg ved ikke om det er gratis det her software, men du vil ellers kunne måle din position med det... påstår de i hvertfald.
http://www.advancedwebranking.com/google-tool.html
Avatar billede klaaes Nybegynder
29. december 2004 - 01:04 #17
Jeg har målt med googlerankings - ikke at finde på de 1000 første placeringer.

Og på http://www.marketleap.com/publinkpop/ - hvor den bekræfter at google kun kan finde 2 referencer!
Avatar billede klaaes Nybegynder
29. december 2004 - 01:07 #18
Hvis din pointe, med de meget illustrative links, er, at det er links fra min egen side, så må jeg igen minde dig om, at site:-funktionen er en funktion til at søge indenfor et specifikt domæne, så der kommer ikke andre sider end mine egne!

Det samme gør sig naturligvis gældende for konkurrenterne!
Avatar billede kalp Novice
29. december 2004 - 01:07 #19
Angående min Kommentar 29/12-2004 00:58:49
kunne du finde sådanne link? eller virkede alt normalt?
Avatar billede kalp Novice
29. december 2004 - 01:09 #20
jeg ved godt det kun er til dine egne sider:) men prøver at finde ud af om det kan have noget at gøre med opbygningen af Jeres hjemmeside for jeg lover dig det kan have betydning hvis google opfatter siden som om den prøver at snyde sig til en bedre placering.. eller er bygget op på en måde hvor man kunne snyde... fx en table med hvid baggrund og hvid tekst...
Avatar billede kalp Novice
29. december 2004 - 01:10 #21
prøv lige at måle din rank med denne... det går hurtigt
http://www.googlerankings.com/
Avatar billede klaaes Nybegynder
29. december 2004 - 01:14 #22
Det var netop de tanker jeg havde gjort mig; jeg har nemlig læst en del artikler selv.

Og jeg har også overfladisk prøvet at finde disse skjulte tekster, men jeg kan ikke finde noget mystisk.

Har du erfaring med at finde google-snyd på sider? - For så kan jeg maile URL'en til dig. Finder du noget, får du 200 point. - finder du ikke noget, men undersøger den, får du de afsatte 30 point.

Klaaes
Avatar billede klaaes Nybegynder
29. december 2004 - 01:16 #23
Vent engang.. Er det ikke noget med, at 1x1 pixels billeder er forbudte..??

Jeg sætter lige mit tilbud på hold engang..

To sek,,
Avatar billede klaaes Nybegynder
29. december 2004 - 01:24 #24
Dem der har designet hjemmesiden har brugt 1 x 1 pixels billeder som spacere.

Det straffer en del søgemaskiner, så det er nok det.. Det vil jeg skynde mig at lave om.

Tak for en god dialog kalp.

Du får point for at føre mig ind på, at det var pga. mistanke om google-snyd, at vi har en dårlig placering.

Klaaes
Avatar billede kalp Novice
29. december 2004 - 01:36 #25
Ingen årsag:) husk at når det er rettet så vil der lige gå lidt tid før google har crawlet jeres hjemmeside igen.. dvs ændringerne vil først træde i kraft senere ellers må du endelig vende tilbage:)
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2004 - 02:06 #26
Klaaes>>>Om din side kommer i toppen på f.eks. møbler afhænger lige så meget af hvad indholdet af de links som peger på din side har.
Se: <a href="http://www.ditfirmamoebler.dk">[indholdet af linket]</a>
Er dette indhold generelt noget med "møbler" skal der ikke særlig meget til før i bliver klasket i toppen - hvis tilfældet altså er at i har konstrueret en nogenlunde SEO-venlig html...
link:http://www.ditdomaene.dk giver ikke alle de links som peger på din side :( Min erfaring er at det er de links som har eksisteret i lang tid og som har en nogenlunde pagerank ved google.
Hvis du har installeret google's toolbar kan du se din sides pagerank og så sammenligne den med jeres konkurrent - dette burde give dig en idee.

Og bemærk søgemaskine optimering er meget mere end at komme i toppen på møbler ... folk søger jo på meget andet som er relevant for hvad i forhandler. (kommoder, senge, stole, borde, inde møbler, ude møbler, osv....)

Sørg forresten også at blive registreret i dmoz hvis I ikke har gjort det endnu.
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
29. december 2004 - 07:00 #27
Google viser kun et uddrag, af de sider, der linker til en webside. For ca. 1 år siden viste Google kun sider med en PR på 4+ som backlinks. Nu viser den sider ud fra nogle lidt diffuse kriterier. Hvis man vil have et nogenlunde billede af, hvor mange sider, der linker til en anden side skal man gå til alltheweb.com og indtaste "link:www.mitdomæne.dk". Alltheweb er relativt hurtigt til at indsamle data og de viser alle links, der linker til en anden side.
Avatar billede klaaes Nybegynder
29. december 2004 - 11:30 #28
Tak skal I have.. Indholdet af linket er stort set alle steder vores navn. Det kan vi ikke rigtigt lave om på. - Det er jo på forskellige bolig- og indretningssider, og så har de en masse møbelbutikker listet, og så er det klart, at et er virksomhedernes navne der er indholdet.

Med hensyn til om SEO handler om at komme i toppen på møbler, så er jeg udmærket godt klar over, at det ikke er sådan det foregår.
Men du må forstå, at siden overhovedet ikke er med inden for de første 1000 resultater, og det er på trods af, at overskriften på alle vores sider har møbler i sig. Og at vi sælger en masse møbler. - Der må være noget galt.

Jeg ved ikke om i fik min konklusion med fra i går aftes.(29/12-2004 01:24:45).

Jeg har undersøgt det lidt mere, og det er som om der er en del uenighed i de artikler/fora jeg læser i.
Hvad er jeres mening? - Straffer google 1 x 1 pixels; hvis ikke: hvad kan så være galt?

Klaaes
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2004 - 14:17 #29
En anden ting som også kan være med til at ødelægge værdien af alle de indgående links er hvis der bliver redirected fra forsiden...
DVS.: at server-scriptet f.eks. tester hvilket sprog, browser, plugins osv. som clienten bruger og derefter sender vedkommende vidre til en anden side...

1x1 px ... har jeg ikke oplevet nogen problemer med - selvfølgelig er det ikke særligt hensigts mæssigt at fylde 1x1 billeder med en masse indhold i alt=""...
Men jeg har heller ikke brugt 1x1 i overdreven grap på noget tidspunkt.
Avatar billede olebole Juniormester
31. december 2004 - 13:20 #30
<ole>

klaaes >> Du skriver 'Det er først nu vi har fået en SEO afdeling'. Nu ved jeg ikke, om der er tale om ekstern hjælp eller en 'lokal' afdeling. Under alle omstændigheder kunne det måske være en idé at få hjælp udefra, da dette er et område, der bliver vigtigere og vigtigere.

Prøv evt. at søge i sider fra DK på Google. Søg på ord som 'søgemaskineoptimering' og 'SEO' - så kan du se, hvem der faktisk ved noget om emnet og formår at placere deres egen virksomhed i top. Det er somregel de firmaer, det betaler sig at overlade arbejdet til  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede kekro Nybegynder
31. august 2008 - 05:49 #31
Link har som sådan ikke noget med din placering at gøre !

Faktisk kan en "dårlig" side som linker til din side, hvor du linker igen.
trække din placering ned på google.

Fordi google så mener at din hjemmeside er ligeså dårlig hvis i linker til hinanden.

Først og fremmest tjekker google din kvalitet, har du ordenlige meta-tags, en god titel, forfatter, søgeord og mere f.eks. er din kode skrevet ordentligt HELT uden fejl - samt nogle tekster som folk kan bruge til noget.

Jo flere & jo flere forskellige titler & meta du bruger - jo bedre bliver din placering. (med forskellige mener jeg på så mange forskellige sider som muligt)

Faktisk ville du på google blive trukket godt op hvis en meget besøgt side linker til dig og omvendt hvis en hjemmeside "af dårlig kvalitet" linker til dig, trækker det din placering ned.