Avatar billede klaaes Nybegynder
28. december 2004 - 22:47 Der er 6 kommentarer

Genskabelse af filer

Hej.

Jeg er virkelig på spanden!

For snart en måned siden skulle jeg flytte alle mine personlige billeder fra min daværende harddisk til en ny.

Jeg kunne ikke overføre dem direkte(længere historie), så jeg besluttede mig for at brænde dem ned på en DVD - eller rettere 4 DVD'er, jeg har nemlig taget en del billeder.

Jeg formaterede min harddisk, og troede det hele var i orden.

Da jeg så fik min nye harddisk, viste det sig, at der var fejl i en del af billederne(cyklisk redundanscheck, eller sådan noget!).
Jeg blev meget skuffet over DVD-mediet, men jeg kunne nok leve med nogle beskadigede billeder.

Jeg prøvede at hente resten af billederne over på harddisken, men windows stoppede overførelsen hvergang den støtte på et beskadiget billede.
Så istedet hentede jeg et tilfældigt overførsels-program (VicaVersa), det er ikke beregnet til netop dette, men det kunne kopiere, og det var præcist hvad jeg satte den til..

Men, men ,men.. Nu viser det sig at en af DVD'erne, er beskadiget på en sådan måde, at systemet slet ikke kan læse fra den. Computeren tror den er blank, og spørger om jeg vil brænde på den.

Dataerne findes jo stadig på den, og må kunne reddes på en eller anden måde.

Så jeg har to spørgsmål:

1. Er der et program eller noget, der kan redde et billede med et eller to ulæselige bits?? - Programmet kan jo evt. gætte sig til de manglende bits. Skide være med om der er en lille bitte fejl i billedet, bare det kan åbnes.

2. Hvordan kan jeg bruge en DVD, hvor diskoplysningerne er beskadiget?? - Et program må kunne "overrule" det, og se hvad der rent faktisk befinder sig på disken.

Billederne er af meget stor betydning, og jeg håber i kan hjælpe mig.

Klaaes
Avatar billede lhr Nybegynder
29. december 2004 - 10:56 #2
Jeg kom til at slette et SDkort fandt et program "PhotoRescue PC"
Det kunne finde alt på SD kortet "Digital PhotoRescue Professional 2.0" skulle kunne læse fra DVD også.Et skud fra hoften men prøv det.
http://www.download-by.net/programs/Digital_PhotoRescue_Professional
Avatar billede klaaes Nybegynder
29. december 2004 - 11:55 #3
Det så ellers rigtig godt ud. Nu troede jeg lige jeg havde fundet de rigtige programmer, men det virker ikke.

Jeg tror ellers fejlen skyldes dette problem, som GetDataBack ellers omtaler, men den kan vist ikke læse fra DVD:

"partition table, boot record, FAT/MTF or root directory are lost or damaged"

De andre programmer ser ud til at kunne det samme, men når jeg vil gendanne mit logiske drev i PC Inspector File Recovery skriver den: "Invalid floating point operation".

Den er helt gal.. Jeg ved dataene er der. Det er bare diskoplysningerne der på en eller anden måde er forsvundet.
Avatar billede klaaes Nybegynder
29. december 2004 - 11:56 #4
PhotoRescue Pro: "Error: DriveParams"
Avatar billede c-holst Novice
02. januar 2005 - 10:35 #5
http://www.google.dk/search?hl=da&q=partition+table%2C+boot+record%2C+FAT%2FMTF+or+root+directory+are+lost+or+damaged&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

http://www.google.dk/search?hl=da&q=dvd+data+recovery&meta=

har du prøvet dine skiver i et andet drev?

ellers synes jeg du skal lukke her og oprette en ny tråd, hvori du linker til denne, så kan det være du er mere heldig, eller der er nogen med mere erfaring end jeg
Avatar billede c-holst Novice
31. januar 2005 - 21:24 #6
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten