Avatar billede para7 Nybegynder
28. december 2004 - 09:54 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Domæner pegende mod samme hjemmeside

Er det noget skidt at have fx et hoveddomænenavn som MinStoreSide.dk og så et andet der er kortere og lettere at skrive som mss.dk og som benyttes som genvej. Vil mss.dk forværre søgeoptagelsen ? Hvilken, eller skal begge tilmeldes ?
Avatar billede kalp Novice
28. december 2004 - 10:02 #1
At 2 domæner peger på det samme sted forværre ikke din placering... det vigtigere at folk linker til dine sider.. det giver dig en bedre placering.. domænet er ikke så vigtigt.. dit indhold er
Avatar billede kalp Novice
28. december 2004 - 10:07 #2
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
28. december 2004 - 17:32 #3
Du skal passe på med "duplicate content". Hvis du har samme indhold på to sider vil ét af med tiden falde ud af Googles index, og det rammer altid den side, man mindst havde håbet på:-)

Google leverer en service til brugerene af søgemaskinerne og brugerne er fra Googles synspunkt ikke bedst tjent med, at to sider har samme indhold.

Jeg synes personligt, at det er bedst, at fokusere kræfterne ét sted.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2004 - 18:48 #4
ideen er fin... den skal bare adminstreres rigtigt:
mss.dk skal bare redirectes til minstoreside.dk (når folk skal vidre til en side fra mss.dk går de til minstoreside.dk/side2.html og IKKE mss.dk/side2.html)
mss.dk vil ikke have en betydelig (hvis nogen effekt) på minstoreside.dk
Men tænk også på hvordan minstoreside.dk skal markedsføres... det er lidt åndsvagt hvis folk drøner rundt og taler og mss.dk og minstoreside.dk og de ikke kan forstå hinanden.
Desuden er det smartests hvis folk konsekvent linker til minstoreside.dk i stedet for både mss.dk og minstoreside.dk
Avatar billede para7 Nybegynder
28. december 2004 - 18:55 #5
Det lyder fornuftigt. Sender du også lige et svar regin, så kan I alle dele. I mellemtiden vil jeg læse artiklen.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2004 - 01:52 #6
svar
Avatar billede para7 Nybegynder
29. december 2004 - 18:12 #7
PS kalp
Er du enig med regin i at der ikke sker nogen forværring af minstoreside.dk ved at en side som mss.dk peger på den og aflægger sin egen url ?
Avatar billede para7 Nybegynder
29. december 2004 - 18:13 #8
Eller er roscoe27 også enig i dette ?
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
29. december 2004 - 19:12 #9
Ifølge Google guidelines for webmastere skal man bruge en permanent redirect, jf. "Once your new site is live, you may wish to place a permanent redirect (using a "301" code in HTTP headers)" og ikke en metarefresh eller andet hokus pokus. http://www.google.com/webmasters/3.html .

Du kan udemærket have to sider, der handler om det samme, men ikke to sider, der har ens indhold.
Avatar billede para7 Nybegynder
29. december 2004 - 19:39 #10
Tak, men jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad en 301 redirect er for noget. Jeg bruger i øjeblikket
response.redirect("http://nyURL.dk")
(inline vb script fra en ASP.NET .aspx side)
Er det mon OK?
Avatar billede kalp Novice
29. december 2004 - 22:59 #11
Jeg har selv 2 domæner.. et med hotel og et som peger på dette hotel... det som peger har jeg haft i længst tid og er mit hoveddomæne.. folk linker dog mere til mit hotel efterhånden!

kigger jeg på mine stats får jeg fra google ca. 10% flere hits via. mit fra det domæne jeg har haft i længst tid..(det uden hotel)

så tjah.. det svært at vurdere.. det er ikke meget mere det sender! er det fordi det har været anvendt i længst tid? fordi domænenavnet er det samme som min hjemmesides titel? flere der linker til det?
Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2004 - 09:13 #12
http://www.google.com/webmasters/3.html eller http://www.google.com/corporate/tech.html kunne måske give svar. Googles guide for webmasters er jeg ved at gennemgå. Det er et must.
Avatar billede para7 Nybegynder
02. januar 2005 - 19:39 #13
Hvad er en 301 redirect: http://www.eksperten.dk/spm/576263