Avatar billede fun22 Nybegynder
27. december 2004 - 22:27 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

Grundig test af ny side

Hej

Vi er nogen stykker der er ved at lave en web portal for gør-det-selv folk.

Sitet er nu næste klar til at blive skudt af sted, men vi vil meget gerne have testet siden fra kælder til kvist..

Vi kan kun bruger seriøs kritik...

URL:
http://www.tygsen.dk/

Alle fejl i måtte finde bedes venligst postes her eller i en mail til mig på:
jtp@home2.gvdnet.dk

Mvh
Jesper
Avatar billede doggy82 Praktikant
27. december 2004 - 22:49 #1
Argh jeg krummer tæer over nul margen :)
Eks: http://www.lassefernov.dk/exp/margen.jpg
En typografiskgrundregel siger at den mindste afstand er imellem bokstaverne, så lidt større imellem ordene, så linierne, og så margenerne. Og det er der I har for lille/ingen margen.
Avatar billede doggy82 Praktikant
27. december 2004 - 22:51 #2
De nævner vist ikke typografi, men ellers læs om gestaltlovene her http://echoecho.com/dzine007.htm
Avatar billede doggy82 Praktikant
27. december 2004 - 23:07 #3
Og så kan du jo også lige validere den http://validator.w3.org
Avatar billede weblex Nybegynder
28. december 2004 - 07:50 #4
Her er hvad jeg kunne finde:

Når man opretter sig som ny bruger er der en kolonne med nye funktioner, som står med en større skrifttype end resten af siden.

Når man opretter sig som ny bruger og glemmer at udfylde nogle af punkterne, resettes hele formularen - det ville være rart hvis den gemte det allerede indtastede.

Der er et par menupunkter i bjælken under knapperne. Ved mouseover udvider teksten sig og rykker ved øvrige punkter.

Under artikler mangler det midterste billede.

Tilslutter mig doggy82 mht. manglende margen. Teksten kommer meget snært på billeder m.m.

Billedet til artiklen om skruetrækkeren mangler.

Jeg havde ikke tålmodighed til at vente på min tilmelding på siden (men det virker måske ikke endnu?), så jeg fik ikke testet forum m.m.

... og så har I ikke brugt mit logo!

Held og lykke med siden - den ser bestemt ud til at have potentiale.
Avatar billede weblex Nybegynder
28. december 2004 - 07:50 #5
Skulle måske lige nævne, at siden blev testet i IE.
Avatar billede weblex Nybegynder
28. december 2004 - 07:55 #6
I firefox skifter jeres 2 kolonner størrelse under de forskellige menupunkter. Ikke meget men det kan ses.
Avatar billede fun22 Nybegynder
28. december 2004 - 09:29 #7
burde måske have sagt er det med billederne til de forskellige artikler ikke er endelige.. Det er jo kun test artikler...

Ellers så er det nogen nyttige info i er kommet med..

Weblex >> skriv lige i dag hvis ikke du har fået din tilmelding.. For der er måske noget med det.. Det virker når nogen bruger det, men tilsyneladende ikke alle...

Ellers fortsæt det gode arbejde ;)
Avatar billede ronni112 Nybegynder
28. december 2004 - 22:20 #8
Loginboksen virker meget stor?
Ellers ganske flot side... Set med en forbrugers øjne er den ganske fortrinlig :)
Avatar billede weblex Nybegynder
29. december 2004 - 11:27 #9
Fik aldrig mit login - men det viste sig at jeg havde lavet en stavebøf :o/

Har dog prøvet igen - dtadig uden resultat (efter 3 timer)...
Avatar billede fun22 Nybegynder
03. januar 2005 - 13:00 #10
Weblex -- Jeg kan se at du nu har modtaget mailen med det link du skal bruge til at aktivere din konto med..

Er det ikke rigtigt?
Avatar billede fun22 Nybegynder
04. januar 2005 - 16:18 #11
Weblex >>
ellers så prøv at oprette dig igen.. Har rettet noget..
Jeg har slettet de to brugere du har oprettet så du kan bruge samme brugernavn..
Avatar billede weblex Nybegynder
04. januar 2005 - 19:02 #12
Har prøvet igen og får nu en mail - men nu kan jeg ikke få lov at aktivere :o) (får en "Siden kan ikke vises" når jeg trykker på mailens aktiveringslink).
Avatar billede fun22 Nybegynder
04. januar 2005 - 19:03 #13
der er et ".dk" for meget i adressen... fjern det så skulle det virke.. Har rettet i koden..
Avatar billede weblex Nybegynder
04. januar 2005 - 19:20 #14
Jep du har ret - det hjalp :o)
Avatar billede fun22 Nybegynder
04. januar 2005 - 20:00 #15
hehe det var godt... Har du tid til at teste mere??
Avatar billede weblex Nybegynder
04. januar 2005 - 21:00 #16
Jeg har bøvlet lidt rundt og jeg kunne finde følgende:

- Jeg kan ikke svare eller oprette indlæg i forummet - får en eller anden sql-fejl
- Hvis man laver fritekst i sin profil kommer til at stå nedenunder overskriften i stedet for ude til højre.

Ellers ser det nice ud :o)

Men I mangler stadig at bruge mit logo fra:

http://www.eksperten.dk/spm/558090

Men det har I måske droppet :-O
Avatar billede fun22 Nybegynder
05. januar 2005 - 16:35 #17
Nu er fejlene mht. oprettelse og besvarelse af forum indlæg...

Når du er færdig med at teste siden, må du meget gerne teste admin delen...

Er det ikke dit logo vi bruger?? Det er designeren du skal have fat i der.. ;)
Avatar billede weblex Nybegynder
05. januar 2005 - 21:28 #18
Jeg kan sgutte finde mere :o)

Hvordan tester jeg admin-delen?
Avatar billede fun22 Nybegynder
06. januar 2005 - 16:08 #19
Jeg har sendt dig en intern post på siden om hvordan du kommer ind i admin delen..
Avatar billede weblex Nybegynder
06. januar 2005 - 19:30 #20
Nu er jeg ikke verdensmester til admin-dele. Det eneste jeg kunne finde var, at felterne under nyhedsbrevet er underligt smalle.

Ellers kunne jeg udføre, hvad jeg lige prøvede (håber ikke det giver for meget oprydning...) :o)
Avatar billede fun22 Nybegynder
06. januar 2005 - 19:32 #21
Det gør det ikke.. du skal bare teste alt.. Hele db'en bliver nulstillet når testen er færdig.. Specielt hvis du vil teste artikel editoren.. generelt det der har med artikler at gøre...
Avatar billede weblex Nybegynder
06. januar 2005 - 19:33 #22
Arghhh.... og så lige en del mere. Under firmaer er der en slet-funktion - den kunne jeg ikke bruge, men det er måske også meningen. Under det enkelte firma er der en rullemenu med type - den er helt tom.
Avatar billede weblex Nybegynder
06. januar 2005 - 19:34 #23
...og så lige den sidste:

Under kategorier er der 2 kolonner. Den venstre har overkskriften Kategori Træ - hvorfor træ?
Avatar billede fun22 Nybegynder
06. januar 2005 - 19:37 #24
nu er det med firmaer klaret.. slette funktione er der dog ikke endnu.. Det med "træ" er fordi det er kategori træ'et ... altså ligesom en treemenu..
Avatar billede fun22 Nybegynder
10. januar 2005 - 20:23 #25
Hvordan går det med test af artikel systemet?
Avatar billede weblex Nybegynder
10. januar 2005 - 20:45 #26
Jeg har lige fjumret lidt rundt i systemet. Det ser meget tilforladeligt ud. Er det muligt at have en eller anden funktion som styrer størrelsen på billeder. Jeg har lige lavet en artikel med et alt for stort billede, hvilket ikke vil virke, når det bliver offentliggjort.

Ellers har jeg ikke noget. Admindelen virker generelt nem og intuitiv at gå til. Som jeg skrev tidligere har jeg ingen erfaring med sådanne funktioner, men denne kunne jeg finde ud af uden problemer :o)
Avatar billede weblex Nybegynder
15. januar 2005 - 10:16 #27
fun22 -> blev vi færdige her, eller....?
Avatar billede fun22 Nybegynder
15. januar 2005 - 13:24 #28
Ja... Vi takker mange gange for hjælpen....