Avatar billede autoexe.bat Nybegynder
17. marts 2001 - 22:39 Der er 16 kommentarer

Kode til forum!

Jeg vil gerne spørge om der er nogle der kan give mig grund koden til et forum i php det skal kun være koden og ikke filer! da jeg er gået i gang med at lære php!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
17. marts 2001 - 22:42 #1
det er altså pænt meget at  poste!
Avatar billede lojmann Nybegynder
17. marts 2001 - 22:42 #2
Tja, download PHORUM, fra www.phorum.org - der kan du SE koden og lege med den...
Avatar billede autoexe.bat Nybegynder
17. marts 2001 - 22:44 #3
kan du så ikke sende det i en mail?
flashboard@ofir.dk
Avatar billede lojmann Nybegynder
17. marts 2001 - 22:47 #4
Avatar billede autoexe.bat Nybegynder
17. marts 2001 - 22:48 #5
kan ikke finde af alle de mapper osv. jeg er pæn newbie!
Avatar billede geko Nybegynder
17. marts 2001 - 23:35 #6
det ville måske være en ide at starte med at lave et nyhedsarkiv, et brugersystem og så\'n lærer grundprincipperne... jeg refererer endnu engang til mit hæfte start på php, men noget andet jeg ved du får brug for er at vise et brænset antal \"beskeder\"/topics ad gangen... har lavet et script jeg har smidt på www.g2k.dk/php.php , det er simpelt og forklaret, tag forskellige brudstykker ad gangen og lav det fra bunden, men forstå hvad du laver hvis du vil lære det, og husk at tage en del af gangen (selvom det kan tage tid)
Avatar billede berg Nybegynder
18. marts 2001 - 00:06 #7
geko->er det seriøst dig der har skrevet hæftet? jeg har nemlig tænkt på at købe det med henblik på skrivning af et newsscript, det står i omtalen at det er et af eksemplerne. Jeg vil høre om jeg kan bruge det til mit site, vi er 2 admin\'er det bestyrer hver vores del af sitet, jeg synes det er åndsvagt jeg skal sende en mail til ham hver gang han skal skrive en nyhed om hvad der foregår på min del af siden, så jeg vil meget gerne lære at lave/skrive et newsscript som kun os 2 kan bruge, jeg vil oxo gerne lave et lille menukort i siden af siden :).

Kan disse ting sådan cirka gøres med vejledning fra dit hæfte? i så fald fiser jeg ned til min bogpusher mandag (eller bestiller den på idg)?
Avatar billede berg Nybegynder
18. marts 2001 - 00:12 #8
stryg det sidste ?
Avatar billede geko Nybegynder
18. marts 2001 - 00:21 #9
du skal nok ikke bestille den igennem dem, så smider de vist 40 kroner oveni (sindsygt). newsscript gennemgås, og password protection af enkelte sider gennemgås, så det kan sagtens lade sig gøre.

derudover: altid smart at se sig om på nettet bagefter, for at lære mere avancede ting, hvis man da gider læse engelsk
Avatar billede jd Nybegynder
18. marts 2001 - 13:21 #10
geko-> Er det dig der har skrevet det omtalte hæfte? - nej vel !?
Avatar billede jd Nybegynder
18. marts 2001 - 13:22 #11
Okay... det fandt jeg såud af at det var...
Avatar billede berg Nybegynder
18. marts 2001 - 16:46 #12
geko-> jeg har før bestilt gennem IDG, fordi at min bogpusher ikke ringer når de bøger jeg bestiller er kommet hjem (hvis de ikke er på lager), selvom han har lovet det! nå, men jeg finder en måde at købe det på :)
Avatar billede geko Nybegynder
18. marts 2001 - 19:54 #13
jd-> nu spørger jeg måske dumt, hvordan fandt du ud af at det VAR mig der havde skrevet det? idg\'s hjemmeside?
Avatar billede jd Nybegynder
18. marts 2001 - 19:57 #14
geko-> Tja - jeg kan jo heler ikke være sikker, men eftersom du har skrevet på din hjemmeside at du har fået dit hæfte udgivet, tror jeg da på det.
Avatar billede geko Nybegynder
19. marts 2001 - 20:21 #15
jd-> hehe ok, tak for tilliden.

hmmm det her question er vist efterhånden lukket...
Avatar billede jd Nybegynder
19. marts 2001 - 21:53 #16
geko-> Jeg så tilfældigvis razor nævnte (i et andet spm.) at der var et link til hans hjemmeside placeret i dit hæfte - så det er der vel o\'s til min? :)