Avatar billede belle Nybegynder
23. december 2004 - 11:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Harddisk problem

Har et lidt mystisk problem med mine harddiske.
Det er starter for nogen dage siden men har været der hver gang det bliver koldt udenfor.
min lejlighed er pisse utæt så det kan være svært at opvarme til over 18 grader. når min computer så har stået slukket en hel nat og skal starte op igen har den problemer.
Diskene klikker og kan nogen gange ikke findes af computeren. det er helt random hvilke det er og det skifter hver gang jeg genstarter. efter ca 5 min med dette kører det hele perfekt igen. det er som om de lige skal varme op efter en nat ved 18 grader.
Kan det have noget på sig eller er samtlige af mine diske (5) ved at stå af?
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. december 2004 - 12:11 #1
Tror mere på, at din PSU laver problemer.
Avatar billede belle Nybegynder
23. december 2004 - 17:20 #2
Tjoo... det kunne det osse være. Mente bare ikke sådan en kunne være følsom over for kulde. eller mener du den muligvis er ved at stå helt af?
synes bare det er mærkeligt at det kun er når her er koldt og lige så snart maskinen er 'varmet op' så kører den 100% stabilt.
Avatar billede hnielsen3 Nybegynder
25. december 2004 - 15:42 #3
Det har ikke noget med kulde at gøre- diskene klikker -fordi de er ved at stå af - hvis nødvendigt- skynd dig at få sikret en backup- før de står helt af. Hvis du har omformateret og geninstalleret er der intet andet at gøre.
Avatar billede belle Nybegynder
28. december 2004 - 12:36 #4
det var den ene disk der var ved at stå af... men hvorfor den trak de andre med sig kan jeg ikke forstå. Nu er den disk fjernet og det hele kører fint igen.