Avatar billede hc-riis Nybegynder
22. december 2004 - 20:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Driver søges til ONBOARD lyd

Jeg har for nyligt formateret cimputeren, men lyden virker desværre ikke, i det XP ingen driver har til denne enhed.

Jeg har kørt AIDA 32 og kommet frem til:

MB: Via VT8751(A) ProSavageDDR P4M266(A)

Lydkort: Via AC'97 enhanced Audio Controller

Nogen der kan hjælpe med en driver ?..

Mange TAK !...

Mvh HC
Avatar billede duckman Nybegynder
22. december 2004 - 21:15 #1
For det første, har du kørt Windows update?
Det finder nogen gange drivere.

Hvis ikke, så har Via to versioner liggende, den ene er til nyere chipsets:
http://www.viaarena.com/downloads/drivers/4in1/VIA_Hyperion%204in1_v455vp1.zip
Den anden er til lidt ældre chipsets, som dit, som tilsyneladende kan have problemer med de nyeste drivere.
http://www.viaarena.com/downloads/drivers/4in1/VIA_4in1_443v.zip
Avatar billede hc-riis Nybegynder
22. december 2004 - 21:46 #2
Jeg har allerede installeret 4 in 1 uden held, og alle win updates er kørt :/ men prøver lige engang til..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. december 2004 - 23:45 #3
Hvilket bundkort er det du har ?
Normalt henter man altid driverne på bundkortsfabrikantens hjemmeside.
Avatar billede hc-riis Nybegynder
28. februar 2005 - 21:37 #4
Undskyld jeg ikke har svaret Tonny, men det står faktisk i mit første indlæg :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. marts 2005 - 01:52 #5
Det gør det faktisk ikke.
Via VT8751(A) ProSavageDDR P4M266(A) er navnene på de chipset der sidder på bundkortet, men ikke navnet på selve bundkortet, og det er det jeg efterlyser *s*

Brug evt everest til at finde ud af hvilket bundkort du har:
http://www.snapfiles.com/get/everest.html