Avatar billede lordofmankind Nybegynder
22. december 2004 - 14:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

password udfordring til dig!

Dette er en lille test for at se om min side er sikret mod eksperter som jer.
Kan man sagtens komme ind her?

I skal trykke på "enter her" og så prøve at komme ind så jeg kan se hvor sikkert det er.

www.sarva.1go.dk

Der er 200 point til den første der fortæller mig hvad der står på den "hemmelige side"
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 14:36 #1
Den ligger på password + ".html" hvad så password er ved jeg ikke, men who cares

;)
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 14:38 #2
Hejsa!!!! Tillykke du har fundet min hemmelige side. dvs. jeg skal ikke have nøgen billeder af min kæreste på..
Avatar billede lordofmankind Nybegynder
22. december 2004 - 14:40 #3
bertie. Hvordan fandt du det?
Var det gætteværk?
Avatar billede ranglen Nybegynder
22. december 2004 - 14:40 #4
'lordofmankind' var også ret svært at gætte :)
Avatar billede lordofmankind Nybegynder
22. december 2004 - 14:41 #5
el barto: det er jo kun for at jeg kan vide  hvor sikkert det er.
Det er jo ikke noget du "kommer af" at se på..
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 14:41 #6
Rent gæt når intet virker så prøv med brugernavnet, ikk ranglen :-)
Avatar billede lordofmankind Nybegynder
22. december 2004 - 14:44 #7
VIGTIGT!!!!!

pointen er: Kan man hvis jeg kalder siden 234653245634564356.html og komme ind hvis man bruger lidt tid på det, og har lidt teknisk viden?

Nu mener jeg ikke en professinel hacker, men bare en tilfældig comuter kyndig..
Avatar billede lordofmankind Nybegynder
22. december 2004 - 14:45 #8
pointen er: Kan man hvis jeg kalder siden 234653245634564356.html KAN MAN SÅ komme ind hvis man bruger lidt tid på det, og har lidt teknisk viden?

Mente jeg:-)
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 14:49 #9
Det vil jeg ikke mene - hvis det er rent gætteværk og du gør navnet tilpas kryptisk så tror jeg du er på den sikre side.
Avatar billede lordofmankind Nybegynder
22. december 2004 - 15:01 #10
Ok. Men tak sikkerhedstjekket:-)
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 15:02 #11
Jeg takker for point.
Avatar billede anhansen Nybegynder
22. december 2004 - 15:31 #12
Tja... Det kræver vel bare en socket og en tilfældig bogstav-tal kombination af filnavn og så vente på serveren svarer noget andet end 404.

Men det vil nok kræve lidt programmering. Men hvis det ikke er topsecret beskeder og hemmeligheder - så er det vel fint nok.
Avatar billede ranglen Nybegynder
22. december 2004 - 15:38 #13
anhansen, det kan man jo med de fleste former for login. Selv her på Eksperten (jeg tager forgivet, at de ikke lukker en ude efter x antal forsøg). Man at lave bruteforce over internettet mod en webserver, det tager dælme lang tid, hvis man har valgt passwordet med omhu.
Avatar billede anhansen Nybegynder
22. december 2004 - 15:41 #14
Enig...
Det er helt korrekt - jeg skrev jo også det var helt fint hvis ikke der er noget der er dybt hemmeligt.
Og ja - så længe der ikke er begrænsninger på fejl kan man altid brute-force sig igennem.
Avatar billede lordofmankind Nybegynder
22. december 2004 - 18:57 #15
Det lyder godt.... tak for hjælpen gutter.. (og gutinder).