Avatar billede strangeaway Nybegynder
21. december 2004 - 20:07 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Problemer med trådløst netværk

Jeg har et trådløst netværk og har haft problemer med at "logge" på efter at jeg har skiftet laptop til en model med indbygget trådløst netværkskort... (tidligere havde jeg er Belkin netkort og en Belkin "sender" som jeg stadig har...)

Når jeg søger efter tilgængelige trådløse netværk finder den mit netværk ganske rigtig og opretter forbindelse til det uden problemer, der er bare ingen "traffik" den sender og modtager kun meget få "bytes"

Undskyld de mange "..." men jeg er et fjols til det her....

Hvis jeg åbner explorer eller en anden browser viser den fejlmeldingen, at "siden kan ikke vises" opfordrer til at man indstiller computeren til selv at registrere proxyindstillinger... det har jeg gjort, men det hjælper heller ikke...

Jeg har haft problemet en gang tidligere og mener at en ven løste det gennem ipconfig i cmd'en??? Han sagde noget om, at der var noget galt med DNS-suffikset... Problemet er at han er ude at rejse, så han kan ikke hjælpe! Jeg håber at der er nogen af Jer der kan!

På forhånd tak...
Avatar billede vallemanden Nybegynder
21. december 2004 - 20:16 #1
.kan du kontakte din router/accespoint vid en ip adresse? (192.168.1.1 eller 192.168.0.1)??

det kan være at DHCP serveren i din router ikke er sat 'rigtig' op så den ikke sender dns oplysningerne med din ip, hvis du kender din ISP (internet udbyder) dns servers adresser så skal de indtastes under netværk i DNS felterne

Tele2's DNS'er hedder
129.142.7.100 og

Fortæl hvilken ISP du bruger, så kan jeg finde adr. til dig
Avatar billede vallemanden Nybegynder
21. december 2004 - 20:17 #2
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Avatar billede strangeaway Nybegynder
21. december 2004 - 20:26 #3
Jeg bruger Stofa... da jeg ikke kan komme på nettet derhjemme sidder jeg jo ikke foran computeren nu, så jeg kan ikke engang afprøve dine tips...

Burde den ikke selv finde dns'en?

Jeg mener at man ved hjælp af nogle koder kan frigøre hele ip-konfigurationen i cmd, men jeg kan ikke huske koderne???
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2004 - 20:27 #4
Det problem har jeg ind i mellem også - jeg gør dette:
start - kør - cmd - skriv ipconfig /release og tryk enter - skriv ipconfig /renew og tryk enter.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2004 - 20:27 #5
strangeaway> jeg har også stofa :)
Avatar billede vallemanden Nybegynder
21. december 2004 - 21:20 #6
det kommer jo som sagt an på hvordan den er sat op, jeg går ud fra at du har købt et trådløs router, så er det den der har sat den op der 'bestemmer' om den skal sende dns med, men det er IKKE standardt

release og renew kan bruges, men det er nemmere at deaktivere og så aktivere netkortet, men du skriver at du har kontakt med routeren, så vil det ikke løse dit problem...................
Avatar billede vallemanden Nybegynder
21. december 2004 - 21:31 #7
hvis du altså har win XP
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2004 - 22:17 #8
vallemanden>
Sjovt du siger det ikke vil løse problemet...

Kommentar: john_stigers
Avatar billede vallemanden Nybegynder
21. december 2004 - 22:22 #9
øhh ???
Avatar billede strangeaway Nybegynder
22. december 2004 - 08:39 #10
Jeg har forsøgt mig med at renewe ip konfigurationen i CMD det løste ikke problemet...

Jeg har XPPro SP2.

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår hvad du konkret mener jeg skal gøre Vallemand...???
Avatar billede vallemanden Nybegynder
22. december 2004 - 15:32 #11
Er det en trådløs router du selv har købt? eller er det stofa trådløs?
Avatar billede grantgreen Nybegynder
22. december 2004 - 15:47 #12
Er du sikker på at du har fået tildelt en  IP adresse ( cmd->ipconfig ). Hvis ikke du har det, har du heller ikke  mulighed for at renew'e eller release.
Du kan evt. prøve at køre med fast ip-adresse og DNS server istedet.
Avatar billede strangeaway Nybegynder
22. december 2004 - 16:06 #13
Først til vallemanden: Det er en trådløs router jeg selv har købt.
Til grantgreen: hvordan kører man med fast ip-adresse og DNS server og hvad er fordelen ved det???
Avatar billede grantgreen Nybegynder
22. december 2004 - 16:20 #14
Hvis du går ind under egenskaber for dit trådløse netkort, og vælger tcp/ip, så kan du indtaste ip adresse, og DNS server manuelt. Fordelen kan jo være at den ikke kludrer i det med DNS serveren, som  du skriver måske kan være problemet.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
22. december 2004 - 17:43 #15
Tror problemet er at han ikke kender DNS for stofanet! eller tager jeg helt fejl strangeaway?

jeg har kigget lidt på Stofa's hjemmeside men kan ikke rigtig finde DNS, men det ser ud til at man skal logge på deres server før man kan komme på nettet, eller?

Fast ip er en rigtig god ide, men det besdte ville være hvis du i din router kunne sætte DHCP serveren op til at give dig den samme ip adr. via din MAC adr. hvergang

Hvilken Router har du???
Avatar billede vallemanden Nybegynder
22. december 2004 - 17:43 #16
hvilken ip får din maskine?
Avatar billede strangeaway Nybegynder
22. december 2004 - 18:17 #17
Til alle jeres kommentarer: Jeg kan jo ikke komme på nettet derhjemme... Derfor kan jeg ikke afprøve tingene mens jeg er på nettet...

Stofa vil ikke gøre noget, da jeg kan få det til at virke uden om den trådløse router, så problemet ligger jo hos mig som de siger...

Jeg afprøver jeres tips og tricks i aften og skriver hvis det lykkes...

Det er korrekt, at "logger" på hos Stofa på en eller anden måde for at registrere ens forbrug... jeg ved ikke om det er det du kalder en server eller hvad det er???

Tak for Jeres indsats so far...
Avatar billede grantgreen Nybegynder
22. december 2004 - 18:24 #18
Jeg har ofte haft succes med at genstarte min router,  når den hverken vil give mig ip-adresse eller noget som helst.
Avatar billede strangeaway Nybegynder
22. december 2004 - 18:26 #19
En genstart af routeren er forsøgt uden at det løste problemet...
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. december 2004 - 19:38 #20
strangeaway> det vallemanden mener med "men det ser ud til at man skal logge på deres server før man kan komme på nettet, eller?" er at man normalt bruger signon.stofanet.dk til at logge på nettet fra :)
Avatar billede strangeaway Nybegynder
22. december 2004 - 19:43 #21
Det var i grunden også det jeg mete :-)
Avatar billede strangeaway Nybegynder
22. december 2004 - 19:43 #22
øhhh mente!!!