Avatar billede henrik_gregers Nybegynder
21. december 2004 - 18:05 Der er 11 kommentarer

Min playstation kan ingen skiver læse

hej...
så er den helt og aldeles gal her op mod juldagene... min playstation er gået i stykker.... har virklelig brug for hjælp.

sagen er den at hverken når jeg putter spil i eller dvd film i så kan den ikke læse noget.... kan man rense den eller kan man få et nyt læsehovede sat i ?? hvor evt ?

evt andre løsninger... har læst lidt om at man kan stopope en harddisk i maskinene evt... nogen erfaringer ???

håber sgu på lidt hjælp
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2004 - 20:31 #1
Du kan evt. prøve at rense laseren med lidt sprit på en vatpind.
Avatar billede gyraf Nybegynder
22. december 2004 - 10:52 #2
Nej, nej, nej..! Ikke sprit..!

En tør vatpind - og en bunke tålmodighed.

"Øjet" i cd-læseren skal poleres ganske forsigtigt.

Sprit risikerer at ødelægge overfladen i det optiske akryl som øjet er lavet af.

Jakob E.
Avatar billede henrik_gregers Nybegynder
22. december 2004 - 17:50 #3
hmmmm skal jeg ha åbnet hele min playstation så eller hvordan ????
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. december 2004 - 19:41 #4
Ja - og sprit er sikkert nok da det ikke ætser.

Du kan evt. prøve at købe en "rense-cd" som kan fåes i bl.a. Bilka, Føtex og enhver musikforretning.
Avatar billede henrik_gregers Nybegynder
25. december 2004 - 22:21 #5
det har ikke virket......... har prøvet med en rense cd... intet skete..... andre forslag....
Avatar billede enriko Nybegynder
01. januar 2005 - 18:30 #6
kan du høre om cd skiven bliver drejet rundt efter du har sæt cd`en i ?? det kunne måske være en mekanisk fejl
Avatar billede henrik_gregers Nybegynder
01. januar 2005 - 23:36 #7
det gør den... men det er som om den ikke kan læse noget... altså ligesom hakker sig frem og tilbage
Avatar billede enriko Nybegynder
02. januar 2005 - 02:01 #8
hmm det lyder som om laseren har det ikke godt mere
Avatar billede henrik_gregers Nybegynder
02. januar 2005 - 17:01 #9
ja men hvad gør jeg så ????
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2005 - 17:03 #10
Indleverer den til reparation.
Avatar billede enriko Nybegynder
02. januar 2005 - 17:45 #11
det kan komme til koste en lille smule dyrt.. hvis du kender nogen der kan rparer den så gør det.. men det er nok svært at bestille laseren til den... prøv og spørg hvad de kan komme til koste..