Avatar billede tmulds Nybegynder
21. december 2004 - 17:43 Der er 5 kommentarer

tsweb istedet for fjernskrivebord

Efter at have opgraderet en XP pro til SP2 kan jeg ikke længere bruge tsweb til at fjernbetjene maskinen. Men hvis jeg bruger Fjernskrivebord under Tilbehør/kommunikation kan jeg godt logge på. Man kan selvfølgelig sige at det bare vil dreje sig om at skifte vane, men jeg undres og vil gerne bede om hjælp til at forstå ændringen.
PS under Windows Firewall er der lavet tilladelse til fjernbetjening.
Avatar billede screem_brille Novice
21. december 2004 - 21:49 #1
er der ligeledes åbent for port 80 i indgående ? (menr jeg den kører på default)
Avatar billede tmulds Nybegynder
22. december 2004 - 09:55 #2
Der er ikke ændret på defaultopsætningen.
Avatar billede serverservice Praktikant
24. december 2004 - 00:08 #3
prøv i første omgang at disable sp2 firewallen for at teste om det er den der spærrer , men det er meget sandsynligt . Vender tilbage hvis jeg finder ud af hvilken port skal åbnes
Avatar billede serverservice Praktikant
24. december 2004 - 00:14 #4
http://blogs.msdn.com/tristank/archive/2004/03/18/91806.aspx, den bruger TCPport 3389 , som er default for remote desktop i xp/2003 - er der så ikke en mulighed for at give applikationen adgang via port 3389 i firewallen?
Avatar billede serverservice Praktikant
24. december 2004 - 00:19 #5
prøv via browseren at specificere port 3389 med:
http://ipadresse:3389