Avatar billede killstun Nybegynder
21. december 2004 - 10:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilke brugere er online (global.asa)

Jeg er ved at lave en ASP hjemmeside, men er ikke så ferm til det endnu. Men jeg vil gerne have at folk skal kunne se hvilke brugere der er online. Brugerne ligger i en access database under kolonnen Login. Jeg har prøvet at kigge rundt om herinde på eksperten, men syntes alle tråde er meget forvirrende. Derfor opsætter jeg en ny. Jeg har læst noget om en fil som hedder global.asa, og tænkte man kunne gøre det via denne men har aldrig før prøvet at lave en. Det skulle gerne være sådan at brugere der lukker vinduet uden at logge ud, også bliver smidt af listen efter nogen tid. Derfor er mit spørgsmål:

Hvorledes laves denne global.asa med online bruger navne fra databasen?
Hvad skal der indføres på logind og logud siden?
Hvordan kalder jeg kommandoen på siden som skal vise brugere?

Håber denne tråd også kan hjælpe andre som også er lidt forvirret over de mange forskellige tråde omkring dette.
Avatar billede johnner Nybegynder
21. december 2004 - 11:04 #1
hej

Jeg ville mene en anden løsning er at lade være med at bruge global.asa, men sæt derimod et dato-stempel på brugeren, nede i DB'en og så lav et dato-udtræk hvor du viser dem der har været på de sidste 15 min.
På den måde kan du også vise en liste af brugere.
Avatar billede killstun Nybegynder
21. december 2004 - 21:05 #2
Ja, det var måske en idé. Vil lege lidt med det. Thx!
Avatar billede killstun Nybegynder
23. december 2004 - 00:29 #3
Hmm, er der ikke nogle andre som har en metode til at løse mit problem? Det med et dato stempel er ikke holdbart syntes jeg, da jeg gerne vil have en præcis visning af aktuelle online brugere.
Avatar billede johnner Nybegynder
23. december 2004 - 08:38 #4
Jeg forstår ikke, den er da meget præcis.. hvergang en bruger laver noget, bliver der updated en dato på hans brugerkonto.
Jeg har prøvet med sessions og global asa, og det synes jeg ikke rigtig virkede ordentligt.
Avatar billede killstun Nybegynder
24. december 2004 - 13:12 #5
Kan du ikke give et eksempel på scriptet Johnner. Kan ikke få det til at virke nemlig. Har også prøvet med global.asa, og du har helt ret i at det ikke holder.
Avatar billede killstun Nybegynder
05. maj 2006 - 14:25 #6
lukker...