Avatar billede bryanflanigan Nybegynder
20. december 2004 - 17:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Overførsel fra gl. til ny pc?

Hey there! :-)

Har et lille spørgsmål...

Jeg har været ude og investerer i ny pc og har derfor skrottet den gl. Men hvordan får jeg smartest/nemmest mine billeder, vigtige filer osv. over i den nye??? Det skal lige siges at jeg har brugt Win XP Pro Dk på begge? Hvad vil der ske hvis jeg lægger den gl. harddisk i den nye pc??

Håber I kan hjælpe..?

På forhånd tak

B.F.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. december 2004 - 18:15 #1
Du kan sætte din gamle harddisk i som slave, på samme kabel som din nye harddisk sidder på.
Husk at jumperen skal flyttes, så den står til slave.
På mange harddiske er der et lille billede ovenpå, som fortæller hvordan jumperen skal sidde.
Avatar billede logsuppe Nybegynder
20. december 2004 - 18:32 #2
du kunne også sætte maskinerne sammen i et netværk. sidder selv og gørt det samme lige nu (fra gammel til ny). Bruger selvfølgelig også KVM-switch så jeg kun kan nøjes med en skærm/tastatur/mus.... men vejmands løsning er nok den nemmeste.
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. december 2004 - 12:43 #3
Ja, vejmand er spot on !
Avatar billede bryanflanigan Nybegynder
21. december 2004 - 14:16 #4
Prøver Vejmandens forslag... Det giver ikke problemer at der er installeret XP på begge harddiske, vel? Forløbig tak for hjælpen! :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
21. december 2004 - 14:52 #5
Nej, det er ikke noget problem, den bruger den XP som ligger på din master-HD.

Husk, når du skriver indlæg i dit eget spørgsmål at sende dem som kommentar og ikke som svar.

Hvis det virker for dig, (det burde ikke give nogen problemer), lukker du spørgsmålet ved at markere mit navn i boksen ude til venstre, og derefter klikke på "Accepter".

Send kun selv indlæg som svar hvis du ingen brugbare svar har fået fra andre.
Du kan i så fald markere de navne som har lagt "forkerte" svar, og klikke på "Afvis".
Avatar billede vejmand Juniormester
22. december 2004 - 10:37 #6
Tak for point.  c",)