Avatar billede pethe03 Nybegynder
18. december 2004 - 20:44 Der er 22 kommentarer og
3 løsninger

DR, Danmarksmester virker ikke

Jeg kan ikke få spillet Danmarksmester til at virke.
Der kommer ikke ingen lyd og ingen kategorier bliver vist.
Der kommer ingen spørgsmål frem.
Alt andet fra DR's hjemmeside, så som spil og radio virker
fint med lyd på.
Jeg kører XP pro med seneste opdateringer.
RealOne player afinstalleret og gen-installeret, stadig med samme resultat.
Når jeg starter spillet fra dr-hjenne side: http://www.dr.dk/danmarksmester/?dr_sider=true
så popper der et nyt vindue op men ingen lyd !!!!
Hjælp
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. december 2004 - 22:28 #1
Det virker fint her...
Er det måske noget JAVA halløj der mangler/er forkert ?
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
18. december 2004 - 22:54 #2
Jeg kunne forestille mig at du måske mangler flash http://www.macromedia.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash prøv at instl dette og se om det hjælper.
Avatar billede pethe03 Nybegynder
18. december 2004 - 22:56 #3
Måske, men hvad ?
Jeg har brøvet at tillade alle options in IE. Stadig popup men ingen spørgsmål.
Hvis jeg prøver på en bærbar virker det fint.
Mine sønner har installeret SIMCITY 4 samt FIFI2004 på min pc.
Men stadig, hvorfor er det kun Danmarksmester spollet der ikke virker, alt andet virker fint...
Avatar billede pethe03 Nybegynder
18. december 2004 - 22:59 #4
Flash er afinstalleret og reinstalleret flere gange, stadig med samme resultat.
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
18. december 2004 - 22:59 #5
Har du prøvet med Flash???
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
18. december 2004 - 23:02 #6
Har du som "majsmarken" foreslår installeret Java? kan evt. hentes her www.znn.dk
Avatar billede pethe03 Nybegynder
18. december 2004 - 23:02 #7
Hi Sonysoccer, jeg har igen prøvet dit link. Stadig sammme resultat. :-(
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
18. december 2004 - 23:04 #8
....og du har husket at genstarte computeren?
Avatar billede pethe03 Nybegynder
18. december 2004 - 23:06 #9
Hej Sonysoccer, hvilken java mener du ?
Avatar billede pethe03 Nybegynder
18. december 2004 - 23:07 #10
Ja, genstartet flere gange
.
Avatar billede pethe03 Nybegynder
18. december 2004 - 23:08 #11
Stadig alle andre spil fra dr eller fra pc'en virker fint med lyd.
Det er kun DM der mangler lyd.
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
18. december 2004 - 23:08 #12
den der hedder 3810
Avatar billede pethe03 Nybegynder
18. december 2004 - 23:21 #13
3810 er installeret successful, pc rebooted, stadig samme shit...
What next ?
Avatar billede milter Ekspert
18. december 2004 - 23:49 #14
Prøv det her:

Start > Kør > I vinduet, som dukker op, skriver du "services.msc" (uden anførselstegn) > OK > I højre vindue ruller du ned til og dobbeltklikker på "Windows audio" > "Starttype" skal stå til "Automatisk".

Nu er der to ting, du kan forsøge. Hvis den ikke står til "Automatisk", så vælg det > Anvend > OK og genstart computeren.

Hvis den allerede står til "Automatisk" eller "Manuelt", så prøv at vælge "Deaktiveret" > Anvend > OK og genstart computeren. Aktiver den derefter som tidligere beskrevet.
Avatar billede pethe03 Nybegynder
19. december 2004 - 09:28 #15
Hej Milter, jeg har prøvet somdu skrev, desværre med samme resultat.
PC'en stod til automatisk. Jeg deaktiveret og genstarted samt aktiveret uden held.
Åben for nye forsøg...
Avatar billede milter Ekspert
20. december 2004 - 16:15 #16
Det vindue, som popper op, er det det med den skæggede mand ved mikrofonen?

Prøv at højreklikke på billedet og se, om der er nogle indstillinger, der står forkert.
Avatar billede pethe03 Nybegynder
21. december 2004 - 00:00 #17
Hej Milter, ja det er den skæggede mand med mikrofonen jeg ser. Men det er også alt.
Jeg har prøvet at højre klikke og tested forskellige options, stadig uden held.
Det er en svær nød at knække....
Avatar billede milter Ekspert
21. december 2004 - 21:16 #18
Virker din DirectX, som den skal?

Check det sådan her: Start > Kør > I vinduet, som dukker op, skriver du "dxdiag" (uden anførselsregn) > OK > Check derefter det hele igennem.
Avatar billede pethe03 Nybegynder
21. december 2004 - 22:55 #19
Hej Milter, jeg har kørt dxdiag, og så vidt jeg kan se, ser det ok ud. No problems found. Hvis du oplyser mig din email, kan jeg sende dig en kopi for selvsyn.
Hilsen Henrik
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. december 2004 - 08:53 #20
Jeg har en 'forbindelse' DR - jeg prøver lige at 'fiske' - standby...
Avatar billede pethe03 Nybegynder
30. januar 2005 - 09:42 #21
Problemet er løst ved at re-installere Windows XP PRO igen.
Avatar billede pethe03 Nybegynder
30. januar 2005 - 09:43 #22
Problemet er løst ved at re-installere Windows XP PRO igen.
Avatar billede pethe03 Nybegynder
24. februar 2005 - 13:46 #23
Problemet er løst. Luk venligst dette spørgsmål.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. februar 2005 - 13:48 #24
Du lukker selv spørgsmålet ved at markere dit navn i boksen ude til venstre og klikke på accepter.  c",)
Avatar billede pethe03 Nybegynder
25. februar 2005 - 10:33 #25
Tak for tippet, jeg havde selv fundet ud af det, men "glemt" at skrive det i sagen.
:-(