Avatar billede zl1ng3r Nybegynder
17. december 2004 - 20:45 Der er 11 kommentarer

Tjek af HJT log

Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 20:43:42, on 17-12-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\G001-1.0.24.0\gnotify.exe
C:\Programmer\InfoKing\InfoPenMSN\Pro\InfoPenIM.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\programmer\gluz\saap.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINDOWS\System32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Web_Rebates\WebRebates0.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\tsa\tsm2.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\Trillian\trillian.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\tsa\ts2.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Web_Rebates\WebRebates1.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Peter\Skrivebord\HJT\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:mozilla
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=1001989
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = about:mozilla
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O3 - Toolbar: DAP Bar - {62999427-33FC-4baf-9C9C-BCE6BD127F08} - C:\Programmer\DAP\DAPIEBar.dll
O3 - Toolbar: QuickSearch Search Bar - {82315A18-6CFB-44a7-BDFD-90E36537C252} - C:\Programmer\QuickSearch\QuickSearchBar1_27.dll
O3 - Toolbar: YourSiteBar - {86227D9C-0EFE-4f8a-AA55-30386A3F5686} - C:\PROGRA~1\YOURSI~1\ysb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdaptecDirectCD] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\G001-1.0.24.0\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InfoPenMSN] C:\Programmer\InfoKing\InfoPenMSN\Pro\InfoPenIM.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [saap] c:\programmer\gluz\saap.exe
O4 - HKLM\..\Run: [excnmlmv] C:\WINDOWS\excnmlmv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [New.net Startup] rundll32 C:\PROGRA~1\NEWDOT~1\NEWDOT~2.DLL,NewDotNetStartup -s
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dqgat] C:\WINDOWS\dvusqnm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Optimizer] "C:\Documents and Settings\Peter\Internet Optimizer\optimize.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Power Scan] C:\Programmer\Power Scan\powerscan.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WebRebates0] "C:\Programmer\Web_Rebates\WebRebates0.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [-
] C:\WINDOWS\dvusqnm.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - HKCU\..\Run: [K-Net Utility] "C:\Programmer\KNet Utility\KNet Utility.exe" -winstart
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Tsa2] C:\PROGRA~1\COMMON~1\tsa\tsm2.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Startup: Trillian.lnk = C:\Programmer\Trillian\trillian.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie.htm
O8 - Extra context menu item: Download &all with DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie2.htm
O8 - Extra context menu item: Web Rebates - file://C:\Programmer\Web_Rebates\Sy1150\Tp1150\scri1150a.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\system32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\system32\msjava.dll
O9 - Extra button: Run DAP - {669695BC-A811-4A9D-8CDF-BA8C795F261C} - C:\PROGRA~1\DAP\DAP.EXE
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Hijacked Internet access by New.Net
O16 - DPF: RaptisoftGameLoader - http://www.miniclip.com/hamsterball/raptisoftgameloader.cab
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1097313784132
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab31267.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG6 Service - GRISOFT s.r.o - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
O23 - Service: C-DillaCdaC11BA - Macrovision - C:\WINDOWS\System32\drivers\CDAC11BA.EXE
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Remote Packet Capture Protocol v.0 (experimental) - Unknown - %ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.exe (file missing)
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: StyleXPService - Unknown - C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe

Nogen der gider at tjekke denne log for mig ville det være lækkert ;)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. december 2004 - 21:04 #1
Endnu et [Messenger Plus! 3] samt NewDotNet offer!!! Og alt muligt andet...
Når en 'rigtig' HiJackThis freak kikker på den vil hun(!)/han nok sige FJERN Messenger Plus! 3. => http://www.eksperten.dk/spm/528544
Avatar billede zl1ng3r Nybegynder
17. december 2004 - 21:29 #2
okay.. bruger ikke en gang msn :( Er gået over til trillian..

Men jeg venter da bare til en vil tjekke den.. Ellers formaterer jeg i morgen..
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. december 2004 - 21:56 #3
zl1ng3r> gå i tilføj/fjern programmer og fjern messsenger plus - derefter en ny log, tak.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. december 2004 - 21:57 #4
OG downloadaccelerator fjernes samme vej.
Avatar billede andersenph Nybegynder
17. december 2004 - 22:27 #5
Jeg går ud fra at du fjerner Messenger plus og DAP, som du har fået besked på af majsmarken og stigers :O)

Resten kommer her:

Først skal du lige hente de to programmer her:
LSPFix: http://danborg.org/spy/Newnet/LSPfix.exe
Winsockfix:http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe

Læg dem på dit skrivebord, i en mappe, så du kan finde dem frem, hvis der bliver brug for det. Her kan de ligge og vente på, at du evt. får brug for det.

Følg denne anvisning, men kun hvis du mister din forbindelse til Internettet:
Kør først LSPfix
Pak filen ud, kør programmet, sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish, så burde det virke igen.
Gør det ikke det, så prøv det andet program, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.
Du skal kun bruge programmet, hvis du mister forbindelsen til Internettet.

Hent og opdater Ad-Aware: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Følg også vejledningen her til udvidet søgning: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#adaware

Sæt lige de indstillinger korrekt, så det er klar til brug senere.

Følg vejledningen her: http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm (punkt 6). Fix disse med HijackThis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=1001989
O3 - Toolbar: QuickSearch Search Bar - {82315A18-6CFB-44a7-BDFD-90E36537C252} - C:\Programmer\QuickSearch\QuickSearchBar1_27.dll
O3 - Toolbar: YourSiteBar - {86227D9C-0EFE-4f8a-AA55-30386A3F5686} - C:\PROGRA~1\YOURSI~1\ysb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [saap] c:\programmer\gluz\saap.exe
O4 - HKLM\..\Run: [excnmlmv] C:\WINDOWS\excnmlmv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [New.net Startup] rundll32 C:\PROGRA~1\NEWDOT~1\NEWDOT~2.DLL,NewDotNetStartup -s
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dqgat] C:\WINDOWS\dvusqnm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Optimizer] "C:\Documents and Settings\Peter\Internet Optimizer\optimize.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WebRebates0] "C:\Programmer\Web_Rebates\WebRebates0.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [-
] C:\WINDOWS\dvusqnm.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Tsa2] C:\PROGRA~1\COMMON~1\tsa\tsm2.exe
O8 - Extra context menu item: Web Rebates - file://C:\Programmer\Web_Rebates\Sy1150\Tp1150\scri1150a.htm
O10 - Hijacked Internet access by New.Net
O23 - Service: Remote Packet Capture Protocol v.0 (experimental) - Unknown - %ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.exe (file missing)

Vi skal kunne se dine skjulte filer for at finde snavs, der skal slettes manuelt. Det er en del af processen.

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Disse programmer skal slettes i fejlsikret tilstand. Du genstarter og trykker F8 når Windows starter op.

Søg efter disse filer:
C:\WINDOWS\excnmlmv.exe
C:\WINDOWS\dvusqnm.exe

Søg efter disse mapper:

C:\programmer\gluz
C:\Programmer\ISTsvc\
C:\Programmer\QuickSearch
C:\PROGRA~1\YOURSI~1
C:\PROGRA~1\NEWDOT~1
C:\Documents and Settings\Peter\Internet Optimizer
C:\Programmer\Web_Rebates

Kør så programmet Ad-aware, fjern alt hvad den finder.

Hent den her scanner:
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean
Den skanner nu, og dette kan godt tage et par timer.

Derefter genstarter du og sender en ny log ind til check
Avatar billede zl1ng3r Nybegynder
18. december 2004 - 09:42 #6
Mange tak for svarene..
Men jeg tror jeg bare formaterer og så sender en ny log ind, så i kan se om den så er fri..

Jeg accepterer dit svar andersenph, så du ikke har siddet forgæves..
Avatar billede zl1ng3r Nybegynder
18. december 2004 - 09:44 #7
Hmm, jeg kan ikke acceptere det??
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. december 2004 - 09:59 #8
Men husk indlæs ServicePack2 ligesom før - evt. sakset fra http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

samt de sidste ting fra http://windowsupdate.microsoft.com/

[1Klik.dk: Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]:
http://1klik.dk/news_1klik/nyhed_32992.html

samt alm. snusfornuft...

<andersenph> skal lige lægge er [svar] først...
Avatar billede andersenph Nybegynder
18. december 2004 - 10:32 #9
Hejsa igen

Som Majsmarken så rigtigt siger: Hent service packs inden du formaterer.
Brænd dem ned på en cd.
Så kan du formatere. Når du har læst Windows ind igen, og INDEN du går på nettet, skal du installere sevicepacks.

Ellers går det bare galt igen.

Jeg kender eksempler på at nyformaterede maskiner, der skulle på nettet første gang for at hente opdateringer, holdt i 8 sekunder, så var den første blastervirus der....
03. december 2005 - 14:58 #10
(Hvad endte denne tråd med?)
08. december 2005 - 11:25 #11
(Hvad endte denne tråd med?)