Avatar billede bumle90 Nybegynder
16. december 2004 - 12:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

2 forskellige sidenummereringer

Jeg har tænkt mig at opbygge min rapport således at der først kommer en indledning med nogle underpunkter og herefter kommer en indholdsfortegnelse og til sidst den egentlig rapport.
Altså lidt lissom nedenstående
Indledning
  --
  osv.
<--- Her er indholdsfortegnelse
Part 1
Part 2
Appendix

Mit spørgsmål er hvordan jeg får word til at lave sidenummereringen i indledningen til romertal og resten af rapporten almindelige tal. Kan word gøre det, og kan jeg også få disse med i indholdsfortegnelsen der kommer umiddelbart efter indledningen?
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
16. december 2004 - 12:57 #1
Du skal lave et sektionsskift (Indsæt, sideskift mm.) efter indledningen, når du skal lave formatet/teksten om i sidehoved/fod
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2004 - 18:27 #2
Må jeg foreslå at du også kigger på filer-sideopsætning og benytter funktionen "forskellig første side".
Sektionsskift kan du smide ind i massevis og eksperimentere lidt med. Bagefter kan du se nede i linien under word, hvor mange sektionsskift du har lavet. Det er en meget spændende funktion, der først gir grå hår, og derefter fornøjelse. Brug vis/skjul for at gøre forvirringen total. Så kan du nemlig se sektionsskiftene.