Avatar billede para7 Nybegynder
15. december 2004 - 21:05 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Flere sites - interne links

Jeg har tre vigtige websteder, der promoter det samme produkt på forskellige måder. Et giver inspiration, et andet oplysning og et tredje forhandlermulighed.

1. inspiationsDomæne.dk
2. oplysningsDomæne.dk
3. forhandlerDomæne.dk

Derudover har jeg 10 domæner, som jeg har planer om skal have hvert deres websted. De skal virke som støtte og linke videre til de tre hovedwebsteder. Jeg har en ide om at der kan være en navigationsbar/linkssamling, der skjules i et layer under et andet layer, som søgemaskinerne skal finde. Denne skal indeholde links til samtlige 13 domæner.

Er det en god idé eller er der bedre metoder til at blive fundet og accepteret af de vigtige søgemaskiner og linkskataloger ?
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
15. december 2004 - 21:33 #1
Jeg ville fokusere på ét websted. I hvert fald skal du ikke begynde at bruge skjulte layers for at interlinke dine sites, hvilket kun med tiden vil få dit site banned af søgemaskinerne. Arbejd med søgemaskinerne og ikke imod dem. Google er fuldstændig ligeglad med, om den skal banne dit site - der er 8 milliarder andre sider.

Brug eventuelt min guide som inspiration http://www.solutions2buy.dk/seo.html Guiden er på ti trin.
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. december 2004 - 21:38 #2
Det er en rigtig god ide, hvis du gør det rigtigt, ellers risikere du at straffe dig selv.

Største fare er dublicated content. Det skal du for enhver pris undgå. Der må ikke være sider i de forskellige sites, eller inden for samme site, der er ens.

Du bør gøre følgende:
Læs de artikler jeg har skrevet om søgemaskineoptimering. Jeg giver dig et link senere. Herunder især den om søgeords analyse. Den bør du gennemfører meget grundigt. herefter opdeler du dine søgeord i naturlige grupper, og fordelen dem på dine forskellige sites. Der må gerne være søgeord der går igen mellem de forskellige sites, men det bør være sådan at de tre vigtigste søgeord for site 1 går igen som mellemvigtige søgeord for site 2 og som lavt prioriterede søgeord på site 3 osv osv.

Hvis du optimere dine sites til forskellige søgeors og med vægten lagt forskelligt på de forskellige sites, vil du kunne opnå at sitene komplimentere hinnanden og hjælper hinnandens placering. Du vil også kunne bruge den placering de enkelte sites opnår for specifikke søgeord til at analyserer dig frem til hvilke ting der virker godt og hvilke ting du ikke skal gøre.

Mit råd til dig er at du laver dit forarbejde godt og dokumentere hvad du gør for det enkelte site. Det vil du kunne bruge i længden
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. december 2004 - 21:39 #3
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. december 2004 - 21:39 #4
Skjulte layers bør du bestemt undgå, Skjult i forbindelse med søgemaskiner er den sikre vej til at få dig selv bannet
Avatar billede para7 Nybegynder
15. december 2004 - 21:53 #5
Tak til jer, jeg læser og læser og vender tilbage i morgen.
Avatar billede para7 Nybegynder
15. december 2004 - 21:57 #6
PS: Hvordan kan en søgemaskine se om et layer ligger under et andet?
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
15. december 2004 - 22:06 #7
Jeg vil ikke på stående fod påstå, at det kan den, men hvis jeg undersøgte dit site og vi var konkurrenter kunne jeg f.eks. godt finde på at anmelde dig hos Google på http://www.google.com/contact/spamreport.html
Avatar billede para7 Nybegynder
15. december 2004 - 22:13 #8
OK, selv doorway sider er ikke stuerene mere.
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
15. december 2004 - 22:13 #9
Nope, og velkommen til år 2001 :-)
Avatar billede para7 Nybegynder
15. december 2004 - 22:32 #10
Når vi nu er godt igang, så er der vist noget I to eksperter er uenige om: Skal man skrive noget i metatags som description og søgeord. Ligger sandheden imellem og afhængig af søgemaskinerne ?
Avatar billede para7 Nybegynder
15. december 2004 - 22:44 #11
PS: Søgeord i META tags skal også være på sideteksten, ja det er til at forstå. I gamle dage (i det gamle årtusinde) blev jeg anbefalet at lægge META tags på rammesiden. De ligger der stadig på flere sites.
Avatar billede para7 Nybegynder
16. december 2004 - 08:48 #12
IDG hæftet, som fær var min manual "Søgemaskiner for webdesignere" anno 1999 må ud. Her er et helt kapitel om vigtigheden af doorway sider.
Avatar billede para7 Nybegynder
16. december 2004 - 09:02 #13
roscoe27
Det er rigtig god læsning, men på siden http://www.solutions2buy.dk/vigtigheden.html mangler der mærkeligt nok nogle ord hist og her, der gør at man stopper op.
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
16. december 2004 - 19:21 #14
Tak for oplysningen para7...jeg fpr det rettet:-)
Avatar billede para7 Nybegynder
18. december 2004 - 15:33 #15
Tak til jer begge. Jeg er nu lidt klogere og kan lægge en strategi, selvom det er en meget kompliceret ting at blive set.
Jeg åbner snart et nyt spm om emnet.
Avatar billede para7 Nybegynder
18. december 2004 - 15:42 #16
Hej roscoe. Du har da orden i grammatikken, modsat de fleste, inklusive min egen chef *<|;) (Grammatisk øvelse for r-endelser: at risikere, jeg risikerer.)