Avatar billede noodrem Nybegynder
15. december 2004 - 20:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ati Radeon 9800 PRO

Hej

Jeg har netop købt og installeret et ATI Radeon 9800 pro. Jeg havde før et geforce 4600, og jeg synes ikke der er en speceitl stor forskel fra før til nu hvor jeg har 9800 kortet. ( også i spil som farcry mv. )
Jeg har fjernet de gamle geforce drivere og installeret den nyeste CATALYSE driver fra atis hjemmeside.

Jeg har hørt at der er en god ide at ændre en masse indstillinger i ATI catalyst control panel. Kan i fortælle mig hvilke jeg bør ændre?
Avatar billede lindgaard Nybegynder
16. december 2004 - 01:18 #1
Heysa.

Jeg er lige skiftet fra 9800 pro til ti4600. Det er så fordi jeg spiller meget counter men ellers har jeg været meget tilfreds med 9800 pro kortet.

Du kan jo slå v-sync fra det hjælper altid men på den anden side burde kortet godt kunne trække farcry. Du vil jo nok ikke opleve en speciel stor forskel i selve spillet ud over at det skal være mere flydende. Selve grafikken tror jeg ikke der er den store forskel på...Der er meget stor forskel på ydelsen på 9800 pro. Jeg har dog kun erfaringer med CS. Nogen spiller med 100 fps eller derover hele tiden mens andre som jeg selv havde helt ned til 30-40 fps nogen gange. Jeg håber dog ikke du oplever at skærmbilledet hakker for det burde det ikke....
Avatar billede madsen_g Nybegynder
16. december 2004 - 13:10 #2
hvad siger jeres erfaringer, hvis man da kan have fået det endnu med CS-S?
Avatar billede noodrem Nybegynder
16. december 2004 - 15:08 #3
Ved at jeg ikke kan mærke den store forskel i farcry, mener jeg rent faktisk at spillet kører ca. ligesom med det gamle grafikkort ( ca. samme antal FPS ), måske lid bedre, men grafikken er faktisk blevet en del flottere!

Jeg har anti aliasing og anistropic filtering på 2X i atis catalys controlcenter. Det er det lavest mulige. Kan jeg disable dem, og bør jeg det?
Avatar billede c-holst Novice
16. december 2004 - 17:00 #4
geforce 4 ti serien er jo også  potente kort, når der er tale om spil der ikke kræver understøttlse at directx 9 tekonologi. Så prøv et af de nyere spil, doom3 og halflife2. Der burde du kunne se forskel.

Så har det vel også noget at sige, hvor høj en opdaterngsfrekvens din har, eller er jeg gal på den der.

Så kan du jo lave en test af ydelsen på dine 2 kort, med 3dmark.
www.futuremark.com
Avatar billede noodrem Nybegynder
18. december 2004 - 11:27 #5
Farcry er da et direct x 9 spil ik?
Avatar billede c-holst Novice
18. december 2004 - 22:47 #6
Det kan jeg ikke helt tyde via deres homepage.

det ses ofte, at folk anbefales en repair eller en reinstallation, hvis skiftet fra nvidia til ati ikke forløber tilfredsstillende. hvad siger du til det.

her er lidt inspiration, så du kan se hvad korteneyder i forhold til hinanden, i en test
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/10/08/5909112
find selv mere infor om dit materiel
http://www.hardwaretidende.dk/hard/emne/4
http://www.tomshardware.com
www.nvidia.com
www.ati.com

det med de ydelsestips må vi se på i morgen
Avatar billede c-holst Novice
31. januar 2005 - 21:28 #7
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten
Avatar billede noodrem Nybegynder
10. februar 2005 - 18:23 #8
Mit grafikkort brændt sammen kort tid efter jeg skrev min sidste besked så jeg har været uden computer længe. Jeg har fået et nyt radeon 9800, men ydelsen er stadig den samme.
Avatar billede c-holst Novice
10. februar 2005 - 19:39 #9
prøv med en omgang repair
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

installer nyeste driver til chipset og grafikkort

kig lidt her
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1590