Avatar billede brownghost Nybegynder
14. december 2004 - 19:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Danske bokstaver i meta?

Hejsa jeg har en del tid tænkt over om det er okay at bruge ÆØÅ i metatags? eller om det er bedre at skrive dem som kode?
Æ = & aelig ;
Ø = & Oslash ;
Å = & Aring ;

Er der nogle der ved det?
Gerne fra nogle der ved noget om det!
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. december 2004 - 19:22 #1
For det første er meta faktisk ligegyldige i dag, i forhold til søgemaskinerne har de næsten ingen effekt og kan have negativ effekt hvis du bruger dem forkert. Mht danske bogstaver er det min opfattelse at du bør undgå dem. En søgerobot er en slags gammel browser, og der vil vøre botter der får problemer med disse. Du risikere at det bliver opfattet som spam
Avatar billede brownghost Nybegynder
14. december 2004 - 19:24 #2
tja, det ved jeg nu ikke om jeg er enig med dig i. mener meta er en del af en samlet pakke ting der er ret vigtige at haver for at man ligger godt på søgemaskinerne.

er der andre der har noget imput.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. december 2004 - 19:33 #3
Meta betyder kun någet hvis dine søgeord ikke bruges på nettet og der ingen konkurrence. Jeg laver søgemaskineoptimering professionelt og har normalt success med det. Tro mig, du kan finde masser af sites på 1 # for højkonkurrence søgeord, der slet ikke bruger mete tags i deres koder. Alle amatørene bruger dem godt nok, så hvis du konkurrere med dem så gå bare til den
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
14. december 2004 - 21:44 #4
"Alle amatørene bruger dem godt nok, så hvis du konkurrere med dem så gå bare til den"

Bufferzone, vil det sige, at 9 ud af de første 10, der kommer frem som de første resultater på "søgemaskineoptimering" er amatører? Vil du også påstå, at den beskrivelse som Google præsenterer under deres links ikke er hentet fra deres description tag? Som jeg ser det er 7 ud af 10 beskrivelser hentet fra netop deres  description tag.

Google BRUGER bl.a. description tag i forbindelse med rangeringen af websites. Yahoo BRUGER bl.a. keyword tag i forbindelse med rangeringen af deres sites.

Tilbage til brownghosts spørgsmål: Du skal skrive dine tags med helt almindelige bogstaver.

Du kan måske drage fordel af & aelig ; o.s.v., hvis du optimerer til de relativt få og ikke ret brugte meta søgemaskiner. Jeg ville blot kun bruge almindelige tegn.
Avatar billede brownghost Nybegynder
15. december 2004 - 00:04 #5
okay tak. roscoe27

Tja vi ligger nummer 3og4 på google på de ting jeg har lavet så jeg skulle mener at det jeg gør er rigtig. ;)
Avatar billede brownghost Nybegynder
05. maj 2005 - 18:07 #6
luk den