Avatar billede Slettet bruger
14. december 2004 - 14:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Aktivt felt i Word med antal teg

Hej,

Er det mon ikke muligt at lave et felt i word, der indeholder antal tegn i dokumentet. Jeg tænker på sådan et gråt, aktivt felt, hvor man kan trykke "opdater felt"

vh
14. december 2004 - 17:51 #1
Jeg har en engelsk udgave 2003 - du kan sikkert selv oversætte til dansk.
Insert->Field
I Field Names feltet vælger du  DocProperties
I Property feltet vælger du  Characters
16. december 2004 - 22:35 #2
Fik du det løst?
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2004 - 14:05 #3
Ja, bortset fra, at den ikke tæller mellemrummene med. Er der en måde at få den til det på?
18. december 2004 - 15:52 #4
Mellemrum er ikke en karakter... altså hvis man skal skrive en artikel på 5000 karakter, så tæller mellemrum ikke med..... men hvis du i Property feltet vælger CharactersWithSpaces i stedet for Characters, så får du vist hvad du vil have..... Måske tæller feltet sig selv med...
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2004 - 15:57 #5
well, på mit institut er det nu incl. mellemrum, men det giver ikke det rigtige resultat. Du skal dog ha' tak for hjælpen.
18. december 2004 - 16:02 #6
så får du vel det rigtige resultat med

Felt: DocProperties
Property: CharactersWithSpaces