Avatar billede nightowl24 Nybegynder
14. december 2004 - 09:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tilbage til indholdsfortegnelse funktion

Hej

Jeg har en del lange word-dokumenter jeg vil have lagt online. Disse dokumenter indeholder hver
en indholdsfortegnelse hvor det er muligt at trykke på for at komme til det ønskede afsnit.
Mit spørgsmål er om der findes en indbygget funktion, måske i form af en knap så man hurtigt
kan springe tilbage til indholdsfortegnelsen.

/Nightowl
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2004 - 10:20 #1
stil markøren, hvor bogmærket skal være.
Indsæt bogmærke.
Bemærk boksen, hvori der skal stå noget. Der skal stå Til toppen.
Klik på ikonet "et sted i dokumentet"
Indsæt hyperlink.
Klik på "Til Toppen"
Det blir til et lille, blåt link, og ved at klikke ryger du op øverst.
Marker linket og kopier det ind alle de steder, du vil kunne klikke "hjem" igen.
Sådan gør jeg, måske har andre en enklere løsning.
Avatar billede supertekst Ekspert
14. december 2004 - 10:42 #2
Opret/indspil en makro, der går til toppen af dokumentet.
Opret en knap på en værktøjslinie - via Tilpas/Makroer/Den oprettede makro
Så virker denne funktionalitet i alle dokumenter.

MVH
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
14. december 2004 - 11:00 #3
Okay, meget smart, men hvordan omdøber jeg knappen og hvordan får jeg den til at blive vist når word-dokumentet hentes fra en browser?
Avatar billede jkrons Professor
14. december 2004 - 11:52 #4
Hvad med at lære folk at bruge Ctrl+Home, når de har hentet dokumentet?
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
14. december 2004 - 11:55 #5
Nu er det vist på sin plads at jeg lige nævner at nogle af indholdsfortegnelserne strækker sig over flere sider og vil gerne have en funktion der går tilbage til det punkt man valgte, istedet for helt til toppen.
Avatar billede supertekst Ekspert
14. december 2004 - 18:37 #6
Måske dette alternativ:
Du kan aktivere værktøjslinien Web - hvis du klikker på en linien i indholdsfortegnelsen - følges hyperlinket.

Klikkes der på venstre-pilen i Web-værktøjslinien - er du tilbage ved udgangspunktet i indholdsfortegnelsen.
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
21. december 2004 - 10:53 #7
Det endte med at jeg brugte Hans-jensens forslag, så smid et svar
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
25. januar 2005 - 08:35 #8
Så må jeg jo selv smide et svar.