Avatar billede stylus Nybegynder
13. december 2004 - 22:39 Der er 10 kommentarer

Delte mapper i XP ?

Hej guys
har et kæmpe problem.. jeg bor i et lejlighedskompleks hvor vi har noget bredbånd sammen.. jeg vil gerne have delt en mappe så min xbox kan se uden at alle andre på netværket kan se indholdet af denne mappe, men i XP pro kan man ikke sætte adgangskoder på mapperne hvad gør man så?
Avatar billede over-load Nybegynder
13. december 2004 - 22:44 #1
jeg ved ikke om man kan få en Xbox til at se et sShare mappe, men du kan godt sætte password på dine sShared Xp Mapper:
højreklik på mappen - deling og sikkerhed - del denne mappe - tilladelser - og giv den/de brugere der skal have adgang til mappen privilegierne til det
Avatar billede stylus Nybegynder
13. december 2004 - 22:53 #2
hmm kan ikke se tilladelser under deling af mappe
Avatar billede over-load Nybegynder
13. december 2004 - 22:59 #3
ser det ikke noget ala sådan her ud? http://www.t0b1a5.person.dk/ps.JPG
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2004 - 23:28 #4
Husk at "Simpel Fildeling" skal være slået fra:
http://www.digitalempire.dk/os/simpelfileshare.shtml
Avatar billede stylus Nybegynder
14. december 2004 - 10:10 #5
ok så langt så godt men hvor sætter jeg så password på?
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2004 - 11:35 #6
Det gør du ikke...
Du vælger hvilke brugere der skal have adgang til mappen.
Hvis en bruger prøver at tilgå mappen, og han/hun ikke har retighederne, vil login/password poppe op.
Avatar billede stylus Nybegynder
14. december 2004 - 14:09 #7
virker ikke..... hvis jeg slår alle fra og kun mig selv som bruger kan jeg ikke komme ind i mappen
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2004 - 15:12 #8
Er du sikker på at du har sat det rigtig ?

Højreklik på mappen du vil dele, og vælg "Sharing and Security"
Tryk "Permissions" og sørg for at den ser således ud: http://www.digitalempire.dk/eksperten/permission.jpg (selvfølgelig med dit eget brugernavn)
Avatar billede stylus Nybegynder
14. december 2004 - 21:22 #9
ok skal der ikke stå noget i alle?
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2004 - 21:27 #10
Nej, bare markér den, og tryk remove.
Men sørg for at din egen bruger har kryds i Full Control