Avatar billede thanh Nybegynder
13. december 2004 - 20:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

log fra hijack

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 20:04:54, on 13-12-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\VM_STI.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
c:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
c:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
c:\Programmer\Norton Personal Firewall\ccPxySvc.exe
c:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\Winamp3\winamp3.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\sikkerhed\hijack\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: HP-visning - {B2847E28-5D7D-4DEB-8B67-05D28BCF79F5} - c:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpdtlk02.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CamMonitor] c:\Programmer\HP\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon05] C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /keeploaded /nodetect
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PS2] C:\WINDOWS\system32\ps2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AlcxMonitor] ALCXMNTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [BigDogPath] C:\WINDOWS\VM_STI.EXE USB PC Camera 301P
O4 - HKCU\..\Run: [NVIEW] rundll32.exe nview.dll,nViewLoadHook
O4 - HKCU\..\Run: [BackupNotify] c:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\backupnotify.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Acme.PCHButton] C:\PROGRA~1\HPPAVI~1\Pavilion\XPHWWBP4\plugin\bin\PCHButton.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ypager.exe -quiet
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab28578.cab
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab30149.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab28578.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab28578.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab30149.cab
O16 - DPF: {B9191F79-5613-4C76-AA2A-398534BB8999} (YAddBook Class) - http://us.dl1.yimg.com/download.yahoo.com/dl/installs/suite/yautocomplete.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab28578.cab

tak
Avatar billede jaze Nybegynder
13. december 2004 - 20:21 #1
Der er ikke umiddelbart noget galt, hvad oplever du af problemer
Avatar billede thanh Nybegynder
13. december 2004 - 20:26 #2
at computeren nogle gange går langsommere... mit cpu forbrug er også tit op på 100%.

men hvis der ikke er noget galt ...så miler jeg da bare :)
Avatar billede jaze Nybegynder
13. december 2004 - 20:27 #3
Avatar billede thanh Nybegynder
13. december 2004 - 20:28 #4
ok tak
Avatar billede jaze Nybegynder
13. december 2004 - 20:28 #5
Den fil MS beskriver har du ihvertfald og spm. går også på nedsat ydelse
Avatar billede thanh Nybegynder
13. december 2004 - 20:32 #6
øhhh hvad er det så jeg lige skal gøre? slette den fil der hedder Kbd.exe ?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. december 2004 - 02:55 #7
Hej thanh

Der er kun to som du kan fixe. Den første ligger og spionerer for Realtek, den næste er bare overflødig.

Kør en scanning med hijackthis, luk alle andre vinduer, sæt flueben ud for de to filer herunder, og klik på fix chekede:

O4 - HKLM\..\Run: [AlcxMonitor] ALCXMNTR.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

Gå derefter i fejlsikret tilstand. (tast f8 under genstart og vælg fejlsikret)

Søg og slet filen :  ALCXMNTR.EXE

For at kunne se alle filer så du kan slette den, så følg dette:

For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Genstart.

Download og gem denne scanner på skrivebordet. Du skal ikke aktivere det endnu.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i fejlsikret tilstand (F8 i opstart). Klik på den fil du har hentet: mwav.exe Klik på unzip og det pakker sig ud i en mappe som det selv opretter på C:\Kasperskky – klik på OK.

Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives  og Scan all files

Klik på scan.
Tip: du skal ikke klikke på Add to Startup folders så scannes din maskine hver gang du starter Windows op.
Denne scanning kan godt tage et par timer alt efter hvor meget du har liggende på din computer.

Når scanningen er færdig, og har slettet dine evt. virus.  Klik på Ok.  Klik på exit, klik på exit igen, hvis du ikke ønsker at købe programmet.

Men det er dit cpu forbrug er på næsten 100% er det ikke under aktiv system process du kigger, for så er det jo flot og godt udnyttet.

Kbd.exe den skal du endelig beholde = Multimedia keyboard manager. Required if you use the multimedia keys

Du kan rense browser cachen

1.    Klik på Funktioner - Internetindstillinger

2.    Under midlertidige filer, klik på Slet cookies

3.    Under midlertidige filer, klik på slet filer – sæt flueben i slet alt offline indhold

4.    Under Oversigten, klik på ryd oversigten

5.    Klik på ok.

Tøm din papirkurv.

Du kan rense temp med denne fil, det tager kun få sek.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Lidt råd med på vejen herfra skal du da også have.
For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra vores lille pakke som du kan se her:
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Især vil jeg anbefale Spybot/og eller Ad-aware, SpywareBlaster, IE Privacy Keeper/el. EmtyTempFolder, IE-Spyad og SpywareGuard som minimum. De er alle gratis, fylder ikke meget, sløver ikke din pc og konflikter ikke med dine andre programmer.

Derudover vil jeg anbefale en Firwall til alle dem, som enten har bredbånd eller kabelnet. Det er efterhånden et must at beskytte sig med en firewall, for at holde alle de orm samt hackere ude. Der ligger et freeware pgr. som Sygate i pakken, og det er slet ikke så tosset. Ønsker du at købe en god firewall, kan jeg anbefale Bitgurd, som kan købes i vores shop.

Ønsker du ikke mange små prg. så kan du i stedet købe et prg. som Spy Sweeper. Den ligger også i pakken, hvor du kan læse lidt mere. Der ligger også et link til dansk manual. Jeg kan varmt anbefale dette prg. Installer og så gerne SpywareBlaster som vil stå godt til Spy Sweeper.

Og så skal du også lige skjule dine filer og mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil. Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

Vi behøver ikke se en ny log fra dig.
Avatar billede thanh Nybegynder
14. december 2004 - 14:41 #8
mange tak for hjælpen :)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. december 2004 - 22:57 #9
Hej thanh

Velbekomme dig. Og jeg siger mange tak for point ;)