Avatar billede streetboy Nybegynder
13. december 2004 - 14:57 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Køb af Computer hos Dell

Har skrevet lidt med en anden bruger, her på Eksperten omkring Dell´s kundeservice, vil lige høre om der er andre der har haft dårlig erfaring med samme, og eller har haft problemmer efter køb af computer eller bærbar..

har kig på denne
Beskrivelse
Kvantum
Pris eks.
MOMS Pris inkl.
MOMS
Inspiron 5160 Multimedia (N1207)  7.990 kr

9.988 kr

Standard komponenter:  Mobile Intel® Pentium® 4-teknologi
Indeholder Microsoft® Windows® XP Operativsystem
Intel® 852PM Chipset
533 MHz Processor Front Side Bus
1MB on-die L2 cache
1 Type I eller Type II PC Card slot
Internt 56K V.92 modem
Integreret 10/100 Ethernet LAN
I/O: USB 2.0 (x2), VGA, hovedtelefoner, højttalere, RJ-11, RJ-45, S-Video, IEEE1394 (FireWire)
Indbyggede kvalitetshøjttalere
Dell tastatur med Touchpad
Lithium-ion 96Whr (12 celler) batteri

Operativsystem:  Microsoft® Windows® XP Home Edition

Decembertilbud:  Ja tak - Fri fragt

Online specialtilbud:  Ja tak - onlinerabat

Service:  1 års afhentningsservice. Standard for denne model (-DKK - 2.238 kr)

CompleteCare:  Indgår ikke

Processor:  Mobile Intel® Pentium® 4 processor 532 med Hyper-Threading (3.06 GHz, 1 MB L2 Cache, 533 MHz FSB) (+ DKK 875 kr)

Skærm:  15" XGA (1024x768)

RAM:  512Mb 333MHz DDR RAM (2x256)

Harddisk:  80GB IDE (4.200 RPM) (+ DKK 1.125 kr)

Grafikkort:  64MB DDR nVidia® GeForce™ 5200 Go AGP 4x

Optisk enhed:  8x DVD / 24x CD-RW COMBO med Decoder Software

Modem og netkort:  Internal combo 56k modem / 10/100 network

Trådløst netværk:  Indgår ikke

Trådløs router:  Indgår ikke

Dockingstation:  Indgår ikke

Ekstern Skærm:  Indgår ikke

Ekstra batteri:  Indgår ikke

Software:  Microsoft® Works 7.0

Sprog på operativsystem og software:  Dansk

Installationstjenester:  Indgår ikke

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/notebooks_Q4_W5_inspn_5160_N1207?c=dk&l=da&s=dhs

;0)

mvh
Streetboy
Avatar billede lhr Nybegynder
13. december 2004 - 15:51 #1
Håber ikke du har købt endnu
jeg tror du vil fortryde P4 pga støj og varme samt mangel på batteritid
gå efter en Pentium M (centrino)Har selv en INSPIRON 8600 og er tilfreds
Har kun haft brug for support 1 gang og det var lige så dårligt som mange andre steder det eneste de kunne sige var formater og geninstaler ;-)
Kundeservice hos har jeg oplevet som hurtig, præcis og hjælpsom
Avatar billede espersen Novice
13. december 2004 - 17:05 #2
enig med lhr - det er ikke et optimalt valg - slet ikke til 10.000 kr.

Maskinen du har kig på har foruden en varm alm. P4 cpu heller ikke et særligt godt grafikkort.

Hvad skal du bruge den til?
Avatar billede espersen Novice
13. december 2004 - 17:07 #3
så hellere en Asus-powered maskine som fx. :
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=550436
+ ram 400 kr.
+ XP
Avatar billede streetboy Nybegynder
14. december 2004 - 02:06 #4
Ihr
Nej ikke endnu...

Espersen
Det skal bruges til lidt billede behandling, præsentation, midl. tid opbevaring af billeder fra digital camera

;0)
Avatar billede lhr Nybegynder
14. december 2004 - 09:30 #5
espersen dit link fortabte sig desværre. Men om det skal være det ene eller det skal jeg heller ikke blande mig i,men vær sikker på at der hvor du køber går de ikke neden om og hjem i morgen, at rep. og andet kan ordnes uden de store sværslag.Skal det være en bærbar så køb den som en bærbar og ikke en stationær Pentium 4 HT der larmer som en HT bus, og ikke et delt grafikkort
Avatar billede streetboy Nybegynder
14. december 2004 - 13:29 #6
Ja fuld tilfredshed, eller pengene er spildt :0/

men en anden ting som De fleste siger, er at hvis man skal arbejde med tunge filer, FX. Billeder, grafik, tekst, så er det en god ting med stor Processor: 3.06 GHz og ram, som der er valgt, i mit spørgsmål, desuden kunne man bruge en ext. harddisk til at gemme på.

;0)
Avatar billede espersen Novice
14. december 2004 - 17:26 #7
nemlig ; men en Pentium M-cpu på fx 1,6 ghz er ca. at sammenligne med en 2,4-2,8 ghz alm. Pentium. Spørgsmålet er om dit brug er så tungt at du virkelig skal droppe Pentium-M ?!
Avatar billede espersen Novice
14. december 2004 - 17:27 #8
Linket fortaber sig muligvis pga. popup.stopper - se under laptops og se varenr. 550436
Avatar billede vialli09 Praktikant
14. december 2004 - 17:36 #9
Har du overvejet andre mærker end dell?
Avatar billede streetboy Nybegynder
14. december 2004 - 19:44 #10
Hej
har d.d været i http://www.computercity.dk
Fujitsu Siemens Amilo A7640
Fujitsu Siemens Amilo A1640

det er svært at vælge

:0)
Avatar billede espersen Novice
14. december 2004 - 19:47 #11
underligt at acceptere vialli09's spørgsmål som et svar...
Avatar billede streetboy Nybegynder
14. december 2004 - 19:48 #12
Ihr
Espersen

jeg skylder egentligt også jer point.??

;0)
Avatar billede espersen Novice
14. december 2004 - 19:49 #13
FS laver ellers gode maskiner ; men du har ikke fundet nogen jeg ville overveje.
1. alm. desktop CPU
2. skod VGA (shared ram)

læs først et par artikler om bærbare:

Grafikkortet_ http://www.eksperten.dk/artikler/508
valg af bærbar: http://www.eksperten.dk/artikler/507
Avatar billede espersen Novice
14. december 2004 - 19:53 #14
nix ; du skylder os ikke point - "problemet/udfordringen" er endnu ikke løst ;o)

Du skulle ikke have accepteret vialli09's "svar"
vialli09's burde ikke have lagt et svar, da det kun er en kommentar/et spørgsmål til dig. vialli09 kan evt. oprette et spm. med 30 point, hvor du smider et svar så du kan få dem retur med mindre han løser "problemet/udfordringen" for dig
Avatar billede vialli09 Praktikant
14. december 2004 - 20:43 #15
Avatar billede espersen Novice
14. december 2004 - 21:49 #16
vialli09 - den tråd henviser hertil ?
Avatar billede streetboy Nybegynder
14. december 2004 - 22:03 #17
Hej Espersen

Nej du har ret det er ikke løst, men kom til at blande mig, i et andet spørgsmål fra en anden bruger som Vialli hentyder til, måske var jeg for hurtig til at give point ??
men I må ikke føle jer snydt?

Med hensyn til de links du henviser til, kan jeg ikke finde.
men hvad mener du (I) fx med overstående valg?
Fujitsu Siemens Amilo A7640, Fujitsu Siemens Amilo A1640

;0)
Avatar billede espersen Novice
14. december 2004 - 22:04 #18
deres VGA er helt skod - det er med shared ram, hvilket er en kedelig flaskehals !
Avatar billede streetboy Nybegynder
15. december 2004 - 00:50 #19
Hej

;0) det er  s.. da svært så
Avatar billede lhr Nybegynder
15. december 2004 - 15:25 #20
streetboy det er så let som det kan være.Hvormange penge vil du bruge? Skal det være en bærbar er der kun en ting der dur Pentium M med mindre du sidder lige ved siden af et strømudtag og er hørehæmmet, nemt ik.alt det ram du har råd til min.512
128Mb grafikkort ikke noget med delt ram for så dør både du og maskinen
Skærm min.  15" XGA (1024x768)gerne bedre. Harddisk 40Gb max. køb en ekstern priserne rasler ned og den kan du få mere glæde af
8x DVD / 24x CD-RW COMBO igen køb noget eksternt meget billigere for hvor tit er det lige man brænder en DVD helaftensfilm på vej på arbejde bussen desuden brugers strømmen 4* så hurtigt
Trådløst igen køb eksternt da der er en rivende udvikling lige nu
Sidst men ikke mindst IEEE1394 (FireWire)hvis dit kamera har det ellers USB 2.0
Der mangler sikkert noget men her er lidt at tænke på ik´

Tjek dette link http://www.tomshardware.com/mobile/20030212/index.html
Avatar billede espersen Novice
15. december 2004 - 18:59 #21
hehehe ;o)  lhr - nemlig - det er egentlig ikke så svært...

den maskine jeg linker til 13/12-2004 17:07:27 - koster ca. 10.500 inkl. extra ram - den har dedikerede ram til VGA, er Powered by Asus (=kvalitet), Centrino, 11/54 mb/ wlan.
Avatar billede streetboy Nybegynder
16. december 2004 - 00:21 #22
Hej Ihr
Omkring 10.000 Ja det skal være en bærbar som kan bruges fx til præsenstation, godkendelse og eller kunne rette på stedet..fx en lille billedebehandling hvis det er nødvendig.. :0)

Espersen:
linket "Valg af bærbar" har jeg set på nu, en udmærket arktikel ;0)
så vil ud at kigge igen fx hos Computer City, eller Elgiganten
kan se linket fra den 13/12-2004 Forventet på lager den 21-01-2005

;0)
Avatar billede espersen Novice
16. december 2004 - 08:12 #23
der er heldigvis andre i samme serie (evt. fra andre mærker - men igen powered by asus - fra samme samlebåmd)
Avatar billede streetboy Nybegynder
16. december 2004 - 19:04 #24
Espersen:
set hos http://www.computercity.dk
Toshiba Satellite A50-101, oki så er der lige Dell igen :0)
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/latit_d505?c=no&l=no&s=pad

det har jeg valgt ud fra Freehelp artikel..men er lidt usikker endnu, du ved fuld tilfredshed eller pengene er spildt..
;0)
Avatar billede espersen Novice
16. december 2004 - 21:25 #25
heller ikke een af dem - de har begge skod VGA (shared ram)
Avatar billede espersen Novice
16. december 2004 - 22:22 #27
eller denne : http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=550439
(med 15,4" widescreen - et helt ok køb)
Avatar billede streetboy Nybegynder
17. december 2004 - 20:39 #28
Espersen
Ja nu har jeg da lidt at kigge på, har endda tilladt mig at skrive til Freehelp omkring nogle punkter i omtalte artikel..men mangler et svar fra ham.
så vi kommer nok ikke videre, men der er da også noget at se på her
;0)
skylder dig Julepoint for det her ;0)
Avatar billede kenp Novice
22. december 2004 - 13:33 #29
espersen du skal hente point her http://www.eksperten.dk/spm/573553
Avatar billede freehelp Praktikant
22. december 2004 - 14:14 #30
Kommentar: streetboy

hvad vil du vide - for jeg har ikke hørt fra dig
Avatar billede streetboy Nybegynder
22. december 2004 - 19:45 #31
;0)

Det er for det meste hvor du svarer andre, så du vælger naturligvis selv om du vil svarer ikke :0/
et lille udpluk
http://www.eksperten.dk/spm/569518
http://www.eksperten.dk/artikler/507
http://www.eksperten.dk/spm/572156
Avatar billede freehelp Praktikant
23. december 2004 - 09:36 #32
http://www.eksperten.dk/spm/569518 --> hvad vil du vide??

http://www.eksperten.dk/artikler/507 --> Hvad vil du vide??

Jeg fatter ikke en meter af hvad problemet er