Avatar billede Slettet bruger
13. december 2004 - 10:31 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

hjælp til xp-installation

Min maskine vil ikke installere xp. Første del af installatiionen kører fint. Men efter den har bootet igen går den i stå efter et par minutter. Skærmen står stille og musen virker ikke mere. Det samme sker med win2k.

Hva' dælen er der galt?
Avatar billede rebecca Novice
13. december 2004 - 10:38 #1
Prøv at gå i bios og sæt den til default.Hvis dette ikke hjælper er der flere muligheder bla. hvis du har forskellige ramklodser i  din pc så hiov dem ud og lad en være tilbage mens du installere xp hvis det så virker mont. du rammen igen efter installationen, en anden ting kan være defekt ram / bundkort
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2004 - 10:41 #2
Der er kun  1 ramblok, og den bliver fundet fint nok.
Avatar billede rebecca Novice
13. december 2004 - 10:44 #3
ok prøv at åbne bios og vælg default settings husk at gemme og evt notere evt. ændringer du har foretaget tidligere ned
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2004 - 10:48 #4
Den kører allerede i default. Jeg har kun ændret boot-rækkefølgen
Avatar billede rebecca Novice
13. december 2004 - 11:35 #5
Prøv at afmontere al unødvendig hardware så som netkort osv. husk at pc'en ikke må være tilsluttet til internettet mens du installere
Avatar billede maksdal Nybegynder
13. december 2004 - 11:43 #6
Har præcis det samme problem med en Compaq Presario computer. Jeg har prøvet at udskifte stort set alle delene pånær bundkort og cpu. Så hos mig ligger fejlen nok dér.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2004 - 12:06 #7
Det samme her. Men kan man ikke konkludere, at cpu'en virker, hvis man kan nå så langt hen i installationsprocessen, inden fejlen opstår. Dermed er der vel kun bundkortet tilbage. Mit er kun en måned gammelt. Går den slags under garantien?
Avatar billede maksdal Nybegynder
13. december 2004 - 12:32 #8
Nej, det kan stadigvæk godt være cpu'en der crasher så vel som det kan være bundkortet
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2004 - 12:38 #9
Ok, det må jeg lige prøve af senere når jeg får tid
Avatar billede rebecca Novice
13. december 2004 - 14:36 #10
Hvis du har en win 98/95 kan du jo prøve at Installere den og se om det så virker, så får du da udelukket cpu'en hvis det gør, har haft et lignende tilfælde hvor man heller ikke kunne installere xp/win2000 men godt kunne med win 98 I følge supporteren til det pågældene mærke var det bundkortet der var defekt og  det blev skiftet på garantien.

Mvh.Rebecca
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2004 - 23:25 #11
Bundkortet var feset af. De der mener de har fortjent points, kan smide et svar.
Avatar billede rebecca Novice
15. december 2004 - 07:56 #12
Behold du dine point jeg har rigeligt.

Mvh.Rebecca
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2004 - 09:31 #13
Tak skal du ha´.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2004 - 21:28 #14
-->maksdal: Så er det ved at være sidste chance ;-)
Avatar billede rebecca Novice
15. december 2004 - 22:42 #15
Selv tak og god jul
Avatar billede maksdal Nybegynder
16. december 2004 - 09:08 #16
Det er helt fint, behold du de point selv ;-)
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2004 - 09:40 #17
Tak skal du have.
God Jul til jeg begge.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2004 - 09:40 #18
svar
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2004 - 09:41 #19
svar nummer to (kæmpekoger)
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2004 - 09:42 #20
Syrlige kommentarer frabedes :-)