Avatar billede bumle90 Nybegynder
12. december 2004 - 15:14 Der er 10 kommentarer

Effektiv brug af word

Jeg er igang med at skrive min bachelor opgave.
Jeg har som det eneste tekstbehandlingsprogram nogensinde brugt MS-word. Ikke fordi jeg ikke har kunnet finde ud af at bruge andre, men mere fordi det altid har kunnet det jeg skulle bruge det til...Og så ser jeg ikke rigtig nogen grund til at bruge andet.
Desuden bruger alle word, så det er nemt at udveksle dokumenter med andre.
Så jeg har altså en vis ekspertise i brugen af word. Skal lige siges jeg erret IT-kyndig, jeg læser IT-ingeniør så IT-universet er mig ikke helt ukendt :)
Men nu er jeg så kommet i gang med at skrive min opgave. Det bliver jo en længere opgave. Jeg har skrevet længere opgave i word før, men jeg kunne godt tænke mig at udnytte nogle af words hjælpefunktioner denne gang til at klare nogle af de ting jeg har brugt manuelt tid på før.
Så derfor lægger jeg det her spørgsmål i denne kategori hvor alle de hardcore word kyndige holder til :)
Jeg vil altså bare have et fif om hvordan jeg mest effektivt bruger word til at organiserer min rapport som vil komme hen og blive relativt lang...Omkring 200-250 sider incl. bilag osv.
Jeg ved at det er muligt at lave en form for meta dokument hvor man sådan set kun har henvisninger til andre dokumenter. Dette ville evt. være godt til at få et samlet overblik over hvor langt man er og hvad man mangler osv.
Altså så jeg faktisk bare skriver en brødtekst i et dokument og lægger en reference til denne i mit overordnede "inded" dokument. Men måske nogle kunne uddybe dette lidt samt andre smarte ting jeg kunne gøre brug af.
Håber der kommer et par gode råd herindefra :)
Mange hilsner Bumle90
Avatar billede bumle90 Nybegynder
12. december 2004 - 15:37 #1
Hmmm har siddet og kigget i en gaaammel word manual fra 1993.
Her står der beskrevet noget om Master documents og outlining.
Det må næsten være noget af det jeg leder efter...Det lyder perfekt.
Men nu er det jo godt nok en gammel bog. Så mon ikke der er kommet flere smarte ganiale ting til som jeg kunne bruge. Måske nogle af jer ved det?
Mvh...
Avatar billede jbinderup Nybegynder
12. december 2004 - 15:41 #2
du kunne f.eks oprette et indeks i starten af dit dokument.
Avatar billede bumle90 Nybegynder
12. december 2004 - 15:45 #3
et indeks...hmmm ville Master document ikke være smartere så?
Avatar billede bumle90 Nybegynder
12. december 2004 - 15:45 #4
og outlining
Avatar billede jbinderup Nybegynder
12. december 2004 - 15:50 #5
nu kender jeg ikke lige så meget til master document, men du kan lave krydshenvisninger, det må være fra et andet dukument og over til din opgaver. Det gøres under "indsæt" - "referencer" og krydshenvisning
12. december 2004 - 16:03 #6
her står noget om Marster document http://www.addbalance.com/word/masterdocuments.htm
Avatar billede bumle90 Nybegynder
12. december 2004 - 16:12 #7
hmm det ser ud til han ikke kan lide master documents. Er det virkelig så bugfyldt?
Jeg har office2003
Avatar billede bumle90 Nybegynder
12. december 2004 - 16:33 #8
Referenced Document er der åbenbart mange der anbefaler frem for Master documents. Er det noget nogle her kender til?
Avatar billede bumle90 Nybegynder
12. december 2004 - 16:36 #9
hmmm det lyder ikke helt lovende synes jeg...Måske jeg skulle overveje at lære LateX at kende istedet...
Ville det mon være en ide?
12. december 2004 - 20:42 #10
Kender LateX benytter udelukkende M$ produkter - prøv at se efter info på http://word.mvps.org/