Avatar billede kox Nybegynder
09. december 2004 - 22:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

give afsnit farve efter afsnitsnavn?

hej eksperter,
min kæreste, igen igen, har lavet en længere afhandling og har nu afkrævet endnu et svar, og som sædvanlig kender jeg det ikke, men here goes:

hvis der f.eks. er 10 'kapitler' i dokumentet, er det så muligt at lave det sådan at der bliver en farvet firkant i øverste højre hjørne, alt efter hvilket kapitel det er. altså en farve for hvert kapitel?
/kox
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2004 - 01:45 #1
Det kan du fx. gøre med sidehoved/sidefod, hvor du indsætter kapitlet i en tekstboks og farver den via hø.klik: formater tekstboks. Tekstboksens ramme fjerner du også i formater-tekstboks.
Brug sektionsskift før og efter kapitlerne.
Håber ikke I står lige foran en aflevering. Ting ta'r tid, og pc'en er ikke legetøj, men et krævende arbejdsredskab.
Evt. kunne du bruge markeringsværktøjet - "den gule fare", den knap, der ligner en skærekniv, og strege hen over kapitelteksten.
Avatar billede kox Nybegynder
13. december 2004 - 22:13 #2
tak for hjælpen, kast lige et svar
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2004 - 19:02 #3
Kommer her. Virkede det?
Avatar billede kox Nybegynder
15. december 2004 - 19:16 #4
jeg har ikke kigget så nøje på det. der var ikke tid inden deadline :o) men kigger på det inden næste deadline, men der kan godt gå nogle uger. derfor får du point nu.
tak igen.